jesienna zupa z ciecierzycy

Wiadomo, że jesienią ma się ochotę na treściwsze potrawy. Dla mnie jest to czas, kiedy zaczynam nałogowo jadać zupy, bo w innych porach roku i warunkach meteorologicznych nie zawsze nam po drodze;)

Ta rozgrzewająca, gęsta, jesienna zupa z ciecierzycy jest nie tylko pyszna i sycąca, ale dodatkowo cieszy lekko orientalną nutą curry i szybkością przygotowania:) Moja wersja jest kompilacją przepisów zasłyszanych i przeczytanych w internecie.

Składniki (na 4 porcje):

– 400 g odsączonej z zalewy ciecierzycy (Cicer arietinum)

– 2 ziemniaki

– puszka pomidorów bez skórki / koncentrat pomidorowy

– 2 cebule

– 2 plastry chudej szynki wędzonej

– 4 (lub więcej;)) ząbki czosnku

– bulion warzywny

– łyżka oliwy

– pęczek natki pietruszki

– przyprawy: łyżeczka curry,  czerwony pieprz, czerwona papryka, czubryca, odrobina gałki muszkatołowej, ‚warzywko’

W garnku, na oliwie poddusiłam poszatkowaną cebulę z dodatkiem curry, zmiażdżonych ząbków czosnku i drobno pokrojonej szynki. Dorzuciłam obrane, pokrojone w kostkę ziemniaki i odsączoną ciecierzycę. Całość zalałam bulionem warzywnym i dodałam pomidory. Wywar gotowałam do miękkości ziemniaków. Na końcu przyprawiłam a ok. 1/3 zupy zblendowałam dla zagęszczenia całości. Zupę podałam suto posypaną poszatkowaną natką pietruszki i z grzankami czosnkowymi:)

10 Komentarzy

  1. niech ja tylko namierzę w sklepie ciecierzycę;> niestety mam z tym pewne kłopoty i zarzuciłam poszukiwania jakiś czas temu. myślę, że wznowię je będąc w jakimś większym skupisku zacniejszych marketów.

    25/10/2010 o 6:18 pm

  2. oby Twe kłopoty ze znalezieniem tych wspaniałych ziaren dobiegły końca jak najszybciej:)

    25/10/2010 o 9:03 pm

  3. abulinka

    Bardzo smaczna zupka :). Starałam się trzymać składników podanych w przepisie. Małym odstępstwem było dodanie czerwonej papryki zamiast przyprawy i zrezygnowanie z szynki.

    14/02/2011 o 3:02 pm

    • Bardzo się cieszę, że zasmakowała zupa:)
      Dziękuję za miły komentarz:)

      14/02/2011 o 8:32 pm

  4. Marzena

    Właśnie się gotuje i pachnie wybornie.
    Luuubię ciecierzycę!

    18/01/2012 o 3:18 pm

  5. Ksenia

    Właśnie wciągam zupkę. Całkiem smaczna…mimo, iż bez szyneczki. Użyłam ciecierzycy moczonej przez noc w wodzie. Pierwszy raz jem cieciorkę….czy ma lekko chrupać w zębach, czy to efekt niedogotowania.

    05/03/2013 o 3:48 pm

    • Fajnie 🙂 Ciecierzyca twardawa może być odrobinę niedogotowana, ale ja czasami też lubię takie al dente 🙂

      06/03/2013 o 10:29 am

  6. Kinia

    Ja zamiast szynki dodalam wedzony boczek. Co za zapach i smak. rewelacja!!!

    Dzieki za pyszny, latwy i szybki przepis 🙂

    12/04/2013 o 2:14 pm

Dodaj komentarz