skorzonera

Krakowski Kleparz to jest to! Zdaję sobie oczywiście sprawę ze swojej daleko posuniętej monotematyczności i, nawet nie krypto, reklamy, ale jakże niby mam nie śpiewać peanów na cześć tego wspaniałego placu targowego, jeżeli właśnie tam udało mi się upolować (!), po wielotygodniowym znoju poszukiwań i podchodów, skorzonerę!? A co lepsze, ustrzeliłam (!) też kabaczka, na znalezienie którego właściwie już jakiś czas temu straciłam całkowicie nadzieję! Byłam skłonna nawet sądzić, że jest on swego rodzaju rośliną ‚wymarłą’,  wypartą doszczętnie przez, skądinąd wyborną, cukinię;) Mało nie zjadłam go na surowo z radości;)

Domyślam się, że pewnie w supermarkecie można to wszystko zakupić bez problemu, ale to nie to samo, co łowy na Kleparzu:D

Mając moje zdobyte nie bez walki korzenie na podorędziu, postanowiłam nie zwlekać, tylko przyrządzić je niezwłocznie:) Wystąpiły razem z ziemniaczano-czosnkowym purée i stekami z marynowanej w miodzie, czosnku niedźwiedzim i zielonej czubrycy wieprzowiny.

Przygotowanie skorzonery dla 2 osób (na podstawie przepisów z internetu):

Pęczek skorzonery (Scorzonera hispanica) należy dokładnie umyć i obrać (najlepiej w rękawicach, w innym razie dłonie wyglądają jakby dokonało się jakiejś rzezi gołymi rękami;)). Można podzielić każdy korzeń na mniejsze części. Podobno należałoby moczyć obraną skorzonerę w wodzie z dodatkiem odrobiny mąki i soku z cytryny, ale ja, z braku czasu i cierpliwości, pominęłam ten etap i od razu przystąpiłam do gotowania warzywa w takim właśnie roztworze z dodatkiem łyżki soli i łyżki cukru trzcinowego. Po 30 minutach, gdy skorzonera była miękka odcedziłam ją i przesmażyłam na niewielkiej ilości oliwy z bułką tartą.

3 komentarze

  1. Tajemniczy Pan X

    mniam, mniam

    21/10/2010 o 6:57 pm

  2. cool

    16/11/2010 o 12:10 am

Skomentuj

