panierowane pieczarki z rukolą i sosem czosnkowym

Po wyjątkowo znojnym weekendzie, który miał jednak parę miłych aspektów (np. zjedzenie smaženego sýra i obskoczenie paru spotkań towarzyskich – chociaż pewnie powinnam zastosować odwrotną kolejność:)) , musiałam dla tzw. odreagowania zaserwować sobie coś pysznego, kojącego i, jak na mnie przystało, prostego.

O pieczarkach nie pisałam nigdy zbyt wiele, a jednak trzeba im oddać, co się należy. Często zastępują mi grzyby leśne, które uwielbiam, cudownie współgrają z kaszą i cebulą, potrafią się przeistoczyć w wyborny sos, a czasami nawet stają się punktem kulminacyjnym potrawy – tak, jak dziś.

panierowane pieczarki

20 kapeluszy pieczarek
1 jajko
bułka tarta
2 łyżki tartego parmezanu
sól & pieprz, słodka papryka
olej do smażenia

Wyszorowane kapelusze obtoczyłam w rozmąconym jajku, a następnie w bułce tartej połączonej z tartym parmezanem, solą, pieprzem i słodką papryką. Obie czynności powtórzyłam.

Smażyłam kapelusze po parę minut z obu stron w dość głębokim, dobrze rozgrzanym oleju na złoty kolor.

Kapelusze odsączyłam z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku. Podałam z rukolą, świeżą bagietką oraz sosem jogurtowo-czosnkowym.

6 Komentarzy

  1. stoplamek

    zrobiłam
    nie spodziewałam się, że takie dobre ^^ bo z pieczarkami jest różnie 😛
    dzięki za przepis 🙂
    pozdrawiam

    31/03/2012 o 11:28 am

    • Super 🙂 Bardzo się cieszę, że posmakowały 🙂

      31/03/2012 o 1:48 pm

  2. Ojjjj tak! Wszystko wygląda pysznie. Uwielbiam pieczarki w każdej postaci 🙂

    02/04/2012 o 4:33 pm

  3. mopswkuchni

    A wiesz, że pieczarek panierowanych jeszcze nie jadłam. Boczniaki tak, a pieczarek nie…czas to nadrobić, bo na pewno smakują bardzo dobrze! A z takimi dodatkami to już w ogóle niebo w gębie 😉 Zapraszam do mnie po wielkanocne inspiracje http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/?p=3608

    03/04/2012 o 7:26 pm

    • mmmm, boczniaki w panierce też są pyszne. Ale pieczarki też niczego sobie 🙂
      Dziękuję za komentarz 🙂

      03/04/2012 o 11:05 pm

Dodaj komentarz