kulebiak z łososiem i szpinakiem

Taki kulebiak często pojawia się na naszym stole. Głównie dlatego, że jest dość elegancki (chociaż może nie wygląda;)), a równocześnie niezwykle łatwy w przygotowaniu. Cieszy się popularnością nawet wśród szpinakowych antagonistów, gdyż to warzywo nie gra tutaj pierwszych skrzypiec, a jest raczej delikatnym, nieprzytłaczającym tłem dla wyrazistego smaku łososia. Przepis znalazła lata temu Mateńka w jakimś kobiecym piśmie i (nie jest to odosobniony przypadek) zadomowił się u nas bardzo szybko. Najlepszy jest świeży, prosto z piekarnika, jeszcze ciepły, ale kosztem niewygodnego porcjowania i rozsypywania się wokół ciasta francuskiego. Wyśmienity również na zimno z łyżką kwaśnej śmietany.

kulebiak z łososiem i szpinakiem

opakowanie ciasta francuskiego
100 g wędzonego łososia
100 g świeżego łososia uprzednio upieczonego z przyprawami
(może być po prostu 200 g łososia wędzonego)
100 g listków szpinaku
1 jajko
sól morska gruboziarnista
czarnuszka

Na płacie ciasta francuskiego rozłożyłam równomiernie płaty wędzonego łososia oraz kawałki łososia pieczonego, następnie położyłam suto i również równomiernie liście szpinaku. Ciasto ciasno zrolowałam, zwracając szczególną uwagę na końce – mocno je zlepiłam, by kulebiak zachował kształt . Wierzch posmarowałam rozmąconym jajkiem, posypałam grubą solą i czarnuszką.

Piekłam przez około 25-30 minut w piekarniku rozgrzanym do 200°C.

6 Komentarzy

  1. Wow, jak tu pięknie! Będę częstym gościem 🙂

    24/03/2012 o 4:15 pm

  2. Urzekają mnie zarówno przepisy, jak i fotografie. Wyjątkowo piękne.

    24/03/2012 o 11:48 pm

    • Witam!
      Jest mi wyjątkowo przyjemnie czytać takie miłe komentarze 🙂
      Bardzo dziękuję i pozdrawiam 🙂

      25/03/2012 o 8:52 am

  3. uuuchh.. jak cudownie! Natalka, wpraszam się! Na cokolwiek, byle spod Twojej ręki 🙂

    03/04/2012 o 12:36 pm

    • Stara, no to nie ma na co czekać 😉 Dziś mamy karkówę 😀

      03/04/2012 o 12:43 pm

Skomentuj

