łosoś ze szparagami

łos3

Tę zacną rybę przygotowałam już dość dawno temu, a konkretnie koło jesieni dla portalu Vers 24. Pierwotnie dodatkiem do niej nie były szparagi, a skorzonera, ale teraz robię małe machniom, bo nie śmiem proponować skorzonery, kiedy sezon na szparagi w rozkwicie! Ogólnie nic wyszukanego, jak to u mnie, ale bardzo smaczna potrawa powstała z połączenia łososia, nazwijmy to szparagów i słodkiej figi.

Wieści z frontu nie mam dziś za dużo, bo ostatnio tylko praca, praca, sporo koncertów z moją kapelą (a raczej występów, bo jak mawia mój stryjek muzyk – pozdrawiam uncle Johnie! – „koncert, to jest w filharmonii”) i co wtorek piwerko – dla zdrowotności, zwłaszcza psychicznej (chętnych zapraszam;)). Z turpistycznych nowinek tylko to, że odezwał się mój rozwalony niegdyś w szkaradny sposób palec i niestety niebawem muszę w związku z tym pójść pod nóż. Ale są i przyjemniejsze sprawy. Mianowicie mój wspomniany band zajął w miniony weekend trzecie miejsce na bardzo fajnym przeglądzie kapel Motorockowisko:) Jest ten fejm;) A na to konto trochę prywaty i nasz krótki filmik ze studia:) Serdecznie zapraszam!

Pieczony łosoś ze szparagami
(2 porcje)

150 g świeżego łososia (filet)
4 ziemniaki
pół pęczka skorzonery
2 figi
skórka i sok z cytryny
2 ząbki czosnku
2 łyżki masła
4 łyżki mleka
2 łyżki miodu
sól, świeżo zmielony czarny pieprz, gałka muszkatołowa
pergamin
pół pęczka posiekanej natki pietruszki

Łączymy sok i skórkę z cytryny ze zmiażdżonymi ząbkami czosnku, solą i pieprzem. Mieszanką tą nacieramy łososia przekrojonego na dwa kawałki i odstawiamy na 15 minut w chłodne miejsce, by ryba wchłonęła smaki.

Skorzonerę obieramy (najlepiej w rękawiczkach, gdyż jej sok może spowodować przebarwienie dłoni) i gotujemy na półtwardo w osolonej i posłodzonej wodzie z dodatkiem odrobiny octu.

Na dużym arkuszu pergaminu (potrzebne będą nam dwa) układamy po kawałku łososia, po parę kawałków skorzonery i po jednej rozkrojonej fidze. Skrapiamy miodem i przyprawiamy. Pergamin szczelnie zwijamy, a pakunki pieczemy przez około 15 minut w mocno rozgrzanym piekarniku. Gotowe danie podajemy z ugotowanymi i przeciśniętymi przez prasę ziemniakami wymieszanymi z masłem, mlekiem, solą, pieprzem oraz gałką muszkatołową. Posypujemy natką pietruszki.

łos2 łos1

5 komentarzy

  1. Fajny kawałek 🙂

    28/05/2014 o 8:39 pm

  2. mollisia

    no, muszę przyznać, że jestem pod dużym wrażeniem jak profesjonalnie brzmicie. sama dużo śpiewam i – nieskromnie powiem – znam się trochę na tym. sama śpiewam inną muzykę, chociaż słucham podobnej do Waszej. bardzo przyjemne brzmienie. wiem, że to się trochę gryzie, bo numer jest mocny, ale ja to tak odbieram.
    gratuluję sukcesów w muzycznym świecie i na pewno bym przyszła posłuchać… jakieś 3 lata temu, gdy mieszkałam w Krakowie. może się kiedyś uda.
    nie piszę po raz -enty, że zdjęcia bajeczne, bo zawsze to piszę, chociaż to prawda.
    sam przepis mnie zaciekawił i chyba wypróbuję, bo sezon na szparagi mamy 🙂

    29/05/2014 o 10:12 am

  3. Pretty! This has been a really wonderful post.
    Thank you for supplying these details.

    29/05/2014 o 11:11 am

  4. Nominowałam Twój blog do nagrody liebster. Będzie mi bardzo miło, jeśli weźmiesz udział w zabawie http://kitchenpleasuresanddisasters.wordpress.com/2014/05/30/liebster-award-epizod-trzeci/ pozdrawiam! Paula

    30/05/2014 o 1:47 pm

Skomentuj

