kasza perłowa z grzybami

kasz1

Kaszę perłową z grzybami robię o tej porze roku przynajmniej „milion” razy! Jest tak aromatyczna i tak jesienna, że dopóki na Kleparzu są grzyby, dopóty to proste danie nie schodzi z mojego stołu. Wszelkie kasze z grzybami leśnymi lub mięsnymi, gęstymi sosami kojarzą mi się staropolsko (tak jak ptactwo pieczone w całości), a są to skojarzenia jak najbardziej pozytywne – bory, szlacheckie włości, a na stołach dary tych borów: mięsiwa, grzyby i owoce. Oł jes, to mi się zdecydowanie podoba:) A zwłaszcza jesieną, bo na oko widać, że to do siebie pasuje!

Dziś prosta kasza, którą przygotowałam dla Magazynu Spring Plate.

Kasza perłowa z maślakami

50 g kaszy jęczmiennej perłowej
bulion warzywny
30 dkg maślaków
2 duże cebule
2 ząbki czosnku
pół pęczka posiekanej natki pietruszki
gałązka rozmarynu
1 łyżka oleju rzepakowego
1 łyżka masła
sól i czarny pieprz grubo mielony

Jedną cebulę kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na niewielkiej ilości rozgrzanego oleju rzepakowego. Wsypujemy kaszę, przyprawiamy, a następnie stopniowo dolewamy bulion i gotujemy często mieszając, aż kasza zmięknie, ale ciągle będzie al dente (około 15 minut).

Na dużej patelni rozgrzewamy łyżkę masła. Drugą cebulę kroimy w piórka, a grzyby na niewielkie kawałki. Pokrojone warzywa wrzucamy na patelnię razem z gałązką rozmarynu, przyprawiamy i podsmażamy, aż cebula się zezłoci, a grzyby zmiękną.

Kaszę mieszamy z grzybami i obficie posypujemy świeżą natką pietruszki. Możemy podawać jako dodatek do mięs, lub jako samodzielne, aromatyczne, pachnące lasem i kojące danie.

kasz2

10 komentarzy

  1. Świetny przepis, to są absolutnie moje smaki.

    30/10/2013 o 11:42 pm

  2. Mniam. Kiedy dziś rano doprowadzałam potomkinię do przedszkola poczułam co będzie tam dziś miała na obiad… Kaszę właśnie. Z gulaszem. Z sosem grzybowym. Mam ślinianki wielkości piłki do tenisa.

    31/10/2013 o 10:47 am

    • Ja takim smakom również nie potrafię się nigdy oprzeć 🙂

      03/11/2013 o 3:15 pm

  3. bardzo smakowita! 🙂 Piękne zdjęcia, jak zawsze

    01/11/2013 o 9:38 pm

  4. te Twoje zdjęcia mnie kiedyś wykończą 🙂 jak zwykle przepięknie!

    04/11/2013 o 1:34 pm

    • Hehe, best comment ever 😀
      I cóż mogę powiedzieć? Z wzajemnością 🙂

      04/11/2013 o 1:38 pm

  5. bosia

    No to leżę… Wpadłam tu w sprawie zwykłego pęczaku dosłownie na momencik, a okazuje się że zostanę na zawsze. Już jestem uzależniona i bez krwiimleka będę ciągle na głodzie. No i ten konkurencyjny bazyliowymus też wciąga.

    23/03/2014 o 11:52 am

Skomentuj

