tarta z grzybami leśnymi

grzybowa tarta2

Nasz krakowski targ – Kleparz jest niezrównany jesienią! Już nawet nie mówię o wysypujących się ze straganów dyniach, kolorowych jabłkach i bakłażanach, nawet nie chcę wspominać o grubych orzechach i włochatych korzeniach wężymordu. Ale najcudowniejsze są grzyby! W ich zatrzęsieniu najdoskonalej przejawia się jesień. Zawsze kupuję kilogramami maślaki, bo szaleję za tym ich specyficznym klejem, ale nie pogardzę też kurką czy borowikiem. W tym roku nie mogłam oprzeć się różnorodności i spróbowałam już wszystkich, jakie tylko były dostępne. Na pierwszy ogień poszły do pierogów, a potem już standardowy przebieg: zupa, sos i kaszotto. Aż wreszcie przyszła pora na tartę. Najzwyklejszą, na kruchym cieście i z masą jajeczną, ale za to jaką jesienną!:)

grzybowa tarta4

Kruche ciasto:

250 g mąki pszennej
150 g masła
1 jajko
pół łyżeczki soli
pół łyżeczki sody
2 łyżki kwaśnej śmietany

Zagniatamy szybko wszystkie składniki, by nie dopuścić do zbytniego rozpuszcenia się masła. Formujemy kulę lub okrągły placek, owijamy folia spożywczą i chłodzimy przez przynajmniej 30 minut.

grzybowa tarta1grzybowa tarta5grzybowa tarta3

4 Komentarze

  1. ja ja lubié ogládac Twoje zdjécia:)

    21/10/2013 o 12:24 pm

    • Bardzo, bardzo mi miło i radam z tego powodu 🙂

      21/10/2013 o 12:40 pm

  2. Aga

    Ładna mi najzwyklejsza..;) To jest przecie królowa wszystkich tart, skoro Borowik Prawdziwy znalazł w niej swoje miejsce… Pozdrawiam, z kuchni pachnącej gąskami 🙂

    21/10/2013 o 6:11 pm

  3. Jeśli czegoś mi brakuje na zielonej wyspie, to własnie świeżych grzybów leśnych. Tarta wspaniała i piękne zdjęcia!

    21/10/2013 o 8:49 pm

Skomentuj

