pieczone figi z serem brie i miodem

figi4

Figi. Bardzo je lubię, ale jem zupełnie sporadycznie. Może dwa, trzy razy w roku? Mają w sobie coś wyjątkowego, co nie pozwala mi robić z nich zwyczajnego, codzienneho żarła. A co jeszcze ciekawsze, nie zdarzyło mi się nigdy przygotować ich bez dodatku sera brie. On i figa stanowią dla mnie jedność i jedno bez drugiego wręcz traci sens. A tak, zwłaszcza polne miodem gryczanym i posypane pokruszonymi orzechami włoskimi są wybornym symbolem jesieni.

Trudno tu mówić nawet o przepisie, bo rzecz jest z serii zupełnie banalnych, ale wystarczyłoby taką figę owinąć kumpiakiem, szynką szwarcwaldzką lub nawet cienkim plastrem boczku i na przystawkę jak znalazł:)

figi1 figi3 figi2 figi5

12 Komentarzy

  1. Twoje zdjęcia mnie zwalają z krzesła 🙂
    cudne!

    14/10/2013 o 9:40 pm

  2. duet smaków doskonały !
    pozdrawiam serdecznie …

    15/10/2013 o 2:09 pm

  3. Przecież dzieł sztuki się nie je!!! 😉

    15/10/2013 o 5:51 pm

  4. ekstra wyglądają po upieczeniu!

    15/10/2013 o 8:30 pm

  5. Paulin

    hej. Jestem fanką Twoich zdjęć, chciałabym dowiedzieć się co jest „podłożem” wszystkich produktów i potraw. Jakiś stary stół? A pod tymi figami co się znajduje? Jakbyś mogła mi to przybliżyć co to dokładnie jest i gdzie mogę znaleźć coś takiego byłabym wdzięczna 🙂 i jaki to aparat? Pytam o to wszystko, ponieważ muszę zrobić do szkoły takie właśnie zdjęcia i szukam takiego podłoża. Pozdrawiam 🙂

    16/10/2013 o 7:40 pm

    • Bardzo mi miło 🙂
      Co do szczegółów technicznych, to posiadam parę starych desek i skrzynek, które są tłem moich zdjęć. Pod figami jest natomiast blacha do pieczenia z piekarnika. Zdjęcia natomiast robię aparatem Nikon D7000.
      Pozdrawiam 🙂

      16/10/2013 o 7:42 pm

  6. Piękne zdjęcia. I zachęcające figi 🙂

    17/10/2013 o 12:52 pm

  7. Pingback: An Edible Mosaic » Mosaic Mondays {7}

Skomentuj

