placek ze śliwkami i borówkami

ze śliwkami1

Jak to zwykle bywa w moim wypadku, wieczorową porą wzięło mnie na pieczenie. Miałam nieco węgierek prosto ze wsi (dzięki Wiewióra!) i resztkę borówek. Postanowiłam upiec kruche ciasto, bo takie z owocami najbardziej lubię. Była to również inauguracja korzystania z nowej tortownicy o kształcie kwadratu (dzięki Renka!).  Część mąki w tym placku, dla zdrowotności, zastąpiłam otrębami pszennymi i zmielonymi na proszek migdałami. Zaszalałam i oprócz kruszonki, posypałam go niebieskim cukrem (dzięki Matczysko!). A świeżo upieczony i pachnący ułożyłam na urodzinowej skrzyneczce (dzięki Bula!). Wyszedł przedni, chociaż mało odkrywczy, jeśli w ogóle. Ale kruche ciasto ma to do siebie, że smakuje mi w każdej możliwej konfiguracji. Nawet najprostszej:)

ze śliwkami5 ze śliwkami6

ze śliwkami3 ze śliwkami2 ze śliwkami4

10 komentarzy

  1. Nata, dużo tych podziękowań, prawie jak na rozdaniu Oskarów. 😀 Ale ciacho cudowne (kruche nie może nie być cudowne, nie ma takiej opcji :D) i fotki też. 🙂

    05/09/2013 o 8:30 pm

  2. co to niebieski cukier??

    05/09/2013 o 9:34 pm

  3. w prostocie tkwi siła i magia smaku 🙂

    06/09/2013 o 4:22 pm

  4. Aż mi się zachciało takiego prostego placka;)

    06/09/2013 o 4:42 pm

    • Hehe, to bardzo mi miło, że wzbudziłam apetyt 🙂

      10/09/2013 o 4:01 pm

  5. piękne ciasto, piękne zdjęcia i wspaniałe prezenty 🙂 tylko pozazdrościć! 🙂

    09/09/2013 o 1:28 pm

Skomentuj

