zupa wielowarzywna

groszek6

Z powodu wspomnianej już pokiereszowanej nogi nie bardzo mogę ostatnimi czasy stać przy kuchni, nad czym ubolewam. Zawsze gdy wracam z wakacji, podczas których zwykle żywię się restauracyjnym lub barowym żarciem, mam ochotę znów pomieszać we własnych garach. Bywa, że do garów biorę się opieszale, bo jednak to duży komfort, kiedy danie wjeżdża na stół i to bez absolutnie żadnego mojego wysiłku. Do dobrego szybko można się przyzwyczaić. Lubię też ten wakacyjny niejako przymus jedzenia na zewnątrz z innego powodu. Mój sposób gotowania czasem mnie nudzi. Mam swój ulubiony zestaw przypraw i przez to, że trudno mi z niego zrezygnować, robię się dla siebie samej dość przewidywalna. W restauracji zawsze towarzyszy mi ten dreszcz emocji i nadzieja na skosztowanie nowych smaków. Nie jestem zbyt wybredna, lub po prostu stawiam na dania, co do których mam przypuszczenia, że będą mi smakować, więc zwykle jestem usatysfakcjonowana. Jednak powrót do własnej kuchni, to przeyżycie prawie metafizyczne;) Znów ściskać w dłoni rączkę znajomej patelni – czy jest coś piękniejszego?;)

Noga pokiereszowana, ale zebrałam się w sobie i wyszłam na naprawdę małe zakupy (co okazało się nie być zbyt dobrym pomysłem). Jednak com nabyła, nabyłam:D Trochę letnich, pięknych warzyw, z których przygotowałam zupę oraz groszek cukrowy, który wcięłam cały na surowo, jak za dawnych lat na działce moich Dziadków. Obawiałam się czy mój ogólnie wydelikacony organajzm nie będzie miał problemu z przyswojeniem jego, nie ukrywajmy, dośc sporej ilości, ale obeszło się bez sensacji:)

Ps. Zamiast dwukrotnego użycia czosnku, sugerowałabym oczywiście zastosowanie soczewicy;) Mój błąd!

groszek7

groszek5 groszek3 groszek1

5 komentarzy

  1. intryguje mnie ten podpiwek – co to takiego?

    21/08/2013 o 2:24 pm

    • Podaję za Wikipedią: „Podpiwek – napój o ciemnej barwie i słodkawym smaku. Podpiwek zawiera niewielką ilość alkoholu, zatem zaliczany jest do grupy napojów bezalkoholowych.
      Powstaje on poprzez zalanie gorącą wodą mąki słodowej, dodanie drożdży i przechowywanie w celu fermentacji w szczelnie zamkniętym naczyniu.
      Wytwarzany jest przeważnie w warunkach domowych z palonej kawy zbożowej, suszonego chmielu, drożdży, wody i cukru. Można też kupić gotowy podpiwek lub specjalnie przygotowaną mieszankę suszu do samodzielnego przygotowania podpiwku.”
      Pozdrawiam 🙂

      29/08/2013 o 11:15 am

  2. Uwielbiam oglądać zdjęcia na Twoim blogu 🙂

    21/08/2013 o 8:51 pm

  3. Ach, oglądam te wszystkie zdjęcia i nadziwić się nie mogę jakie są piękne!

    16/02/2015 o 9:33 pm

Skomentuj

