Łódź 2013

łódź9

Wiele osób od lat odradzało mi wycieczkę do Łodzi, jako miejsca mało atrakcyjnego i mocno zdewastowanego. I faktycznie, zniechęcili mnie na tyle sutecznie, że dość długo zajęło, nim ruszyłam w tamtym kierunku. Przyglądnąwszy się jednak uprzednio zdjęciom Łodzi w internetach już wiedziałam, że raczej nie podzielę opinii odradzaczy. Uwielbiam polskie miasta, ich różnorodność i chechy wspólne. W każdym staram się odnaleźć coś, co będę później pamiętać. Przypuszczałam, że Łódź zachwyci mnie swym industrialnym charakterem i zrobiła to, oj zrobiła! Mam zdecydowaną słabość do starych, odrapanych murów, ale naturalnie doceniam również piękno zabytkowych kamienic, w które najbardziej reprezentacyjna ulica Piotrkowska również obfituje. Trafiliśmy akurat na czas jej przebudowy, co utrudniało eksplorowanie niektórych zakamarków, ale mnie chyba nic nie jest w stanie zniechęcić do tego miasta i zupełnie nie rozumiem tych, którzy nie znajdują tam niczego ciekawego:)

łódź1

Wraz z moją niezawodną Ekipą zatrzymaliśmy się w prześlicznym apartamencie na ostatniej kondygnacji siedmiopiętrowego budynku, z którego mieliśmy niezapomniany widok na nocną, sierpniową Łódź.

łódź10

Mimo bardzo ograniczonego czasu, udało nam się dotrzeć do wielu interesujących miejsc, zwiedzić kilka muzeów (polecam zwłaszcza „Dętkę” – przemarsz kanałem pod Placem Wolności zdecydowanie zapisze się w mojej pamięci:)) i, jak zwykle, oddać hazardowi podczas wieczornego odpoczynku w barze.

łódź5 łódź4 łódź3 łódź7 łódź11 łódź8 łódź2 łódź12 łódź6

11 komentarzy

  1. Bardzo miło się czytało, piękne zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie z Łodzi.

    17/08/2013 o 4:03 pm

  2. Pokazałaś ciekawszą stronę Łodzi.
    Stare podwórza,kamienice,ulice.
    Mają one charakter i klimat dawnej świetności.
    Trzeba zagłębić się w skandalicznie zrujnowane podwórza,niesprzątane kwartały i blokowiska,żeby zrozumieć dlaczego inni nie lubią tego miasta.
    Bywam w nim raz w miesiącu.
    Nie chciałabym tam mieszkać.

    17/08/2013 o 6:40 pm

    • Dziękuję Ci za tę uwagę. Mnie, jako zwykłemu turyście jednak bardzo się podobało 🙂

      29/08/2013 o 11:19 am

  3. Łódź jest specyficzna, albo się ją kocha albo nienawidzi. Ja kocham moje miasto i tak jak Ty znajduję w nim wiele ciekawych zakamarków. Cieszę się, że nie tylko „łodziaki” doceniają jej mocno industrialny klimat. Pozdrawiam z ŁDZ:-)

    21/08/2013 o 2:10 pm

    • Nie wiem oczywiście jak się tam mieszka, ale wizualnie, jak to się mówi Łódź ma coś w sobie 🙂

      29/08/2013 o 11:16 am

  4. Mia

    What kind of effects do you use for your photos? Is it Photoshop Action? Or something else?
    They are beautiful…

    21/08/2013 o 2:19 pm

    • Yes, I use Photoshop 🙂 Thank you for your kind words!

      29/08/2013 o 11:16 am

  5. na Twoich zdjęciach nawet Łódź wygląda pięknie. a w przypadku tego miasta jest to zdanie całkiem niełatwe :>

    26/08/2013 o 9:22 pm

Skomentuj

