iście zimowe babeczki kokosowe

babeczki kokosowe1

To już staje się regułą. Im cieplej, tym bardziej zimowe wypieki wyłażą z mojego piekarnika. Przemożny wpływ na taki stan rzeczy ma również fakt, iż na pieczenie zwykle bierze mnie koło północy, kiedy dość trudno o czynny sklep warzywno-owocowy w promieniu co najmniej dziesięciu kilometrów po tej stronie Uralu. Zawsze na szczęście znajdzie się „na stanie” jakaś zaplątana i niekompletna paczka z wiórkami kokosowymi, która ma magiczną moc ratowania skóry w tak patowej sytuacji. Tym razem nie było inaczej i to jest właśnie geneza poczynienia tychże kokosowych babeczek.

Szkielet przepisu pochodzi z niezastąpionej Muffinkarni.

babeczki kokosowo-czekoladowe

100 g mąki pszennej
100 g mąki pszennej razowej
50 g masła
50 g oleju rzepakowego
tabliczka mlecznej czekolady
2 jajka
150 – 200 g brązowego cukru (w zależności jak słodkie babeczki lubimy)
200 ml mleka kokosowego
ok. 15 kopiatych łyżek wiórek kokosowych
5 łyżek tłuczonych orzechów arachidowych
2 łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki soli

W jednym naczyniu ubiłam jajka z cukrem i solą. Następnie dodałam mleko, olej, rozpuszczone masło i rozpuszczoną czekoladę. Wszystko dokładnie wymieszałam i połączyłam z resztą suchych składników i ponownie wymieszałam. Powstałą masą napełniłam formę muffinkową i piekłam ciastka 25 minut w piekarniku rozgrzanym do 180°C.

Miałam pokusić się o polewę lub lukier, jednak poniechałam realizacji tego pomysłu. Raz, że nie znalazłam w czeluściach kuchennej szafki niczego, co mogłoby przypominać którąś z wyżej wymienionych rzeczy, a dwa, że były na tyle słodkie i dobre same w sobie, że nie wymagały żadnych dodatkowych tzw. szykanów:)

babeczki kokosowe3

babeczki kokosowe2a

One response

  1. Aga

    Natalia, babeczka może i zimowa, ale klimat fotek zupełnie nie… atmosfera podwieczorku na babcinej werandzie. Mimo, żem jest entuzjastką stylu więziennego i ten mnie zachwyca ogromnie. Całuję!

    09/06/2013 o 10:55 am

Skomentuj

