ciasteczka kokosowo-owsiane

ciasteczka kokosowe1

Cóż, eksperymentowałam. Z ręką na sercu, próbowałam. Już zaczęłam tracić nadzieję na to, że płatki owsiane dają się lubić. W akcie pełnej desperacji wymieszałam je z sowitą porcją wiórków kokosowych i przemieniłam w ciasteczka… I bingo! Taka „owsianka”, to rozkosz dla podniebienia! Chrupiąca skórka i miękkie, delikatnie „ciągnące” się wnętrze oczarowały mnie doszczętnie. Upiekłam i pochłaniałam kompulsywnie jedno za drugim nie mogąc pojąć jaka to magia musiała zadziałać w czeluściach szabaśnika, że owe płatki cudem przeistoczyły się w tak obezwładniający rarytas!

ciasteczka kokosowe2

Podpierałam się przepisem zamieszczonym w magazynie „Kuchnia”, do którego zdjęcia wykonywała Małgosia z bloga Pieprz czy wanilia oraz przepisem Ani z bloga Lepszy smak.

ciasteczka kokosowo-owsiane

200 g miękkiego masła
1 szklanka cukru trzcinowego (następnym razem dam mniej)
1 jajko
1 łyżeczka esencji waniliowej
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki soli
2 szklanki płatków owsianych
1,5 szklanka wiórków kokosowych

Masło ubiłam z cukrem na puszysty krem, dodałam jajko oraz esencję waniliową i wymieszałam. Dodałam mąkę, proszek do pieczenia, sól, płatki owsiane i kokos i ponownie dokładnie wymieszałam. Powstała gęsta, dość lepka masa.

Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia, a z masy formowałam kulki, które następnie nieco spłaszczyłam (lubię takie grubawe ciastka. Póki są świeżę mają właśnie ten miękki, ciągnący środek. Potem twardnieją, ale nadal są pyszne i chrupiące i świetnie nadają się do moczenia w gorzkiej herbacie).

Piekłam w piekarniku rozgrzanym do 180°C przez 12 minut.

ciasteczka kokosowe3

ciasteczka kokosowe4

9 Komentarzy

  1. Ciasteczka już są, jeszcze tylko mocna kawa i pędem przybędę. 😀 Reflektujesz? 😀

    12/04/2013 o 10:58 pm

  2. Pyszne są Twoje zdjęcia! Grzanki z Kukbuk – bardzo smaczne! Pozdrawiam!

    14/04/2013 o 11:08 pm

  3. ciasteczek owsianych nigdy dość , zwłaszcza że są zdrowe i pożywne:))

    17/04/2013 o 10:48 am

  4. Magda :)

    Uwielbiam ciasteczka owsiane 🙂 Na pewno wypróbuję przepis 🙂
    Świetny blog i przecudne zdjęcia 🙂
    Będę tu zaglądać częściej 🙂

    28/04/2013 o 2:33 pm

  5. Ciasteczka owsiane z wiórkami kokosowymi. Zapowiada się bardzo smacznie

    30/04/2013 o 9:09 pm

  6. Paulina

    Po małej modyfikacji ,spowodowanej przebywaniem na diecie i chęcią na coś zdrowo-slodkiego,zrobiłam ciasteczka. Niebo w gębie. Bez cukru z odrobiną slodzika,płatki owsiane zamienione na otręby owsiane,zamiast mąki ,zmielone otręby pszenne….zmniejszona ilość tłuszczu. Wyszło niebo w gębie. Gdyby zrobić według przepisu ,zapewne byłyby o niebo lepsze 🙂 polecam bo naprawdę sa pyszne.

    08/12/2013 o 6:55 pm

Skomentuj

