zupa selerowa curry

selerowa2

Cóż mogę napisać o selerze? Lubię jego wygląd. Jak mu się bliżej przyglądnąć, jest niesamowicie kosmiczny i niebywale fotogeniczny. Tak, za to go lubię. No i za smak, taki nieoczywisty i, hm, korzenny. Najlepszy i najbardziej aromatyczny po upieczeniu i dodaniu doń sosu czosnkowego. Dziś natomiast zrobiłam z niego nieco orientalną zupę, bo „chodziła” za mną już od dobrych paru dni. Kokos i zielona pasta curry sprawdziły się idealnie jako dopełnienie selerowej nuty.

A jutro jem największego ponoć sznycla w moim życiu;)

selerowa3

Pokrojony seler, cebulę i czosnek ugotowałam do miękkości w bulionie. Dodałam zieloną pastę curry, sok z połowy cytryny, mleko kokosowe i resztę przypraw i jeszcze raz zagotowałam. Zblendowałam zupę, a na końcu pokropiłam ją olejem sezamowym.

selerowa1

selerowa4

5 komentarzy

  1. Aga

    U ciebie nawet seler wyglada jak top model, potwierdzam, że pyszny ale jakiegoś szczególnego wizualnego piekna w nim nie dostrzegam. Zupa z niego doprawiona została przez Ciebie bardzo odważnie, ja bym nie wpadła na takie połączenie, niemniej wierzę, że krem wyszedł obłędny. Cudownie go podałaś. całusy!!

    09/04/2013 o 12:50 pm

    • Aga, Ty zawsze, ciągle i nieustająco potrafisz mnie rozbawić 🙂

      09/04/2013 o 2:19 pm

  2. seler jest bardzo zdrowy…ja robię sobie z niego soczek wydrążam połówkę zasypuję cukrem na noc a rano wpijam odżywczy napój:))

    10/04/2013 o 11:20 pm

  3. przypadkiem trafiłam do Ciebie. Wspaniałe zdjęcia, takie klimatyczne. Ehh też bym tak chciała ;). A zupę selerową zrobię, żeby polubić seler. Będę zaglądać. Pozdrawiam,

    03/05/2013 o 5:35 pm

Skomentuj

