zupa z zielonego groszku

groszkowa2

Przez cały, podkreślam – cały, tydzień jedliśmy z G. żurek. Z różnych powodów, ale naprawdę cały tydzień. Jutro i pojutrze zjemy go również w gronie rodzinnym, jak nakazuje tradycja… Dlatego dziś, żeby chociaż na chwilę odetchnąć przygotowałam postną zupę z zielonego groszku. Bardzo ją lubię, bo zawiera czosnek i cebulę, a to zwykle mi wystarcza.

Upiekłam dziś również z Rodzicielem odpowiednią porcję naszych knyszy z nadzieniem grzybowym posypanych kminkiem i czarnuszką, wydrapałam jedno jajko i pomagałam przy produkcji kajmaku zaprawionego spirytem. Mam bazie, mam bukszpan i mam mazurek. Jestem w pełnej gotowości do Świąt:)

groszkowa3

groszkowa1

6 komentarzy

  1. jedna z moich ulubionych zup. A żurku domowego zazdroszczę. Będę miała w ym roku z kartonu ;(

    29/03/2013 o 11:49 pm

  2. Alicja

    Wspaniały kolor ma ta zupa – czy rzeczywiście z mrożonego groszku taka wyjdzie? No i ta łyżka… piękna po prostu. A co do żurku, ten smakuje zawsze – moja Babcia opowiadała mi często, że żurek jadło się u moich przodków też właściwie codziennie, na zmianę z ziemniakami i zsiadłym mlekiem. Babcia ma 88 lat i czuje się świetnie 🙂 Pozdrawiam serdecznie.

    03/04/2013 o 11:00 am

    • Pani Alicjo, mogę się przysiąc, że to z mrożonego groszku 🙂
      Łyżka dziękuje za komplement! Ja również jestem fanką takich zdezelowanych sztućców 🙂
      Co do jadłospisu Babci, to pocieszyła mnie Pani – rozumiem, że moja tygodniowa dieta żurkowa powinna mi wyjść na zdrowie 🙂

      04/04/2013 o 12:39 am

  3. Wspaniałe zdjęcia, zdecydowanie jedne z lepszych zdjęć kulinarnych jakie miałem okazję oglądać. Muszę częściej odwiedzać bloga ;]

    11/04/2013 o 5:31 pm

Skomentuj

