krem ze skorzonery, ziemniaków i czosnku

Wiadomo, mam słabość do kremowych, gęstych zup. A zwłaszcza do zimowych, białych. Żeby jeszcze coś w nich pływało (coś smacznego, ma się rozumieć:)), jest idealnie. Tak przedstawia się geneza mojej zupy. Znów sprawa banalnie prosta, a przyjemna i kojąca w najwyższym stopniu. Nie mogłam się wczoraj powstrzymać od wyjadania jej prosto z garnka. A kiedy wieczorem, siedząc w moim ulubionym kącie, pod kocem, delektowałam się resztką, byłam prawie w raju.

Dziś natomiast porzucam wszelkie obowiązki i kiedy tylko skończę pisać, zarzucam marynarkę (moją ulubioną, w szkocką kratę;)) i wyruszam pławić się w jesieni. W Krakowie dziś bosko i rozdzierająco, dlatego z rozkoszą dam jesieni wyrwać sobie zarówno serce jak i trzewia w akcie melancholii:D

krem ze skorzonery, ziemniaków i czosnku

pęczek skorzonery
3 małe ziemniaki
3 (lub więcej;)) ząbki czosnku
2 łyżki kwaśnej śmietany
ok. 500 ml bulionu (zależnie od preferowanej gęstości zupy)
sól, biały pieprz, gałka muszkatołowa, parę kropel oleju sezamowego

Obraną skorzonerę i ziemniaki pokroiłam na kawałki. Ugotowałam do miękkości w bulionie. Dodałam pokrojony drobno czosnek i śmietanę. Zblendowałam na gładką masę i doprawiłam. Na koniec pokropiłam oleje sezamowym.

6 Komentarzy

  1. ciekawe jak smakuje skorzonera, jeszcze nie miałam okazji próbować;)

    29/09/2012 o 2:29 pm

    • Dla mnie trochę jak połączenie białych szparagów i pietruszki 🙂 Bardzo delikatna i smaczna 🙂

      29/09/2012 o 10:55 pm

  2. Alicja

    Witam,
    przepiękne zdjęcia, boskie i rozdzierające 🙂
    Skorzonerę bardzo lubię. Często robię z niej prostą sałatkę z gotowanym jajkiem – jest smaczna. Pozdrawiam serdecznie!

    01/10/2012 o 10:04 am

    • Hehe, bardzo dziękuję 😉
      Chętnie spróbuję skorzonery w Pani wersji przy następnej okazji! Dziękuję za inspirację 🙂

      01/10/2012 o 10:15 pm

  3. Mjam black salsify. I’ve had it a few times and like it. It never looked as adoring as in your pics. Lovely!

    08/11/2012 o 6:26 pm

Skomentuj

