skorzonera

Ostatnio pisałam, że Matczysko, które ma uszy i oczy szeroko otwarte, zakupiło mi na naszym krakowskim Kleparzu pęczek skorzonery (lub też wężymordu:D), który to (pęczek, nie Kleparz, chociaż…:)) wprawił mnie w ogromną radość, podsycaną tym, iż dawno nie miałam z nim (pęczkiem;)) przyjemności. Miałam co do niego (pęczka, nie Kleparza;)) wielkie plany, ale niestety, złamałam się i przygotowałam moją skorzonerę w sposób najbardziej klasyczny z klasycznych! Z podsmażoną na maśle bułką tartą. Cóż, mało na świecie rzeczy jest tak obłędnych, jak to najprostsze połączenie!

8 komentarzy

  1. nigdy nie jadłam, ba! nawet nigdy nie widziałam tego warzywa! a bardzo bym chciała spróbować :)) wygląda niezwykle!

    04/09/2012 o 8:01 pm

    • 🙂 Moim zdaniem smakuje trochę jak białe szparagi, jakby z nutą pietruszki 🙂 Jak będziesz miała okazję, to koniecznie spróbuj 🙂

      04/09/2012 o 8:06 pm

  2. Dla mnie to też nowość, na miniaturze myślałam, że to szparagi. Prezentuje się świetnie!

    04/09/2012 o 9:38 pm

    • Dziękuję za komentarz 🙂 A skorzonera jest faktycznie podobna do szparagów 🙂

      05/09/2012 o 12:38 pm

  3. jeszcze nie pórbowałam nigdy, ale wygląda bardzo zachęcająco:)

    05/09/2012 o 12:52 pm

    • To jak będziesz mieć okazję, to spróbuj koniecznie 🙂 Jest pyszna 🙂

      05/09/2012 o 1:04 pm

  4. W Łodzi nigdzie nie widziałam tego warzywa, chyba w ogóle jest na „wymarciu”, a w książkach kucharskich z lat 80-tych jest jej pełno. Jaki jest jej smak, przypomina pietruszkę?

    10/09/2012 o 1:21 pm

    • U nas w Krakowie też jest niestety bardzo rzadko spotykana. Dla mnie w smaku zbliżona jest do szparagów, ale właśnie jakby z nutą pietruszki.
      Pozdrawiam!

      10/09/2012 o 1:28 pm

Skomentuj

