zupa z cukinii i kukurydzy

Nareszcie wieczór po aktywnym dniu. Marzę teraz o chłodnym piwie z cytryną, ale sierpień nie pozwala;) Zadowalam się więc wodą z cytryną i bąbelkami i talerzem pysznej zupy.

Mówcie co chcecie, ale ja utrzymuję, że u mnie jest już jesień. Świadczą o tym długie cienie i miliony latających żółtych liści. Dziś, żeby dobić się sentymentalnie, przez cztery godziny katowałam się kasetami wideo z mojej młodości i czasów, kiedy mój Brat był maleńkim dzieckiem. To mój doroczny rytuał i potrzeba mi sprzyjającej aury. Mało co wyciska mi z oczu tyle łez, co te migające obrazki zawierające moją przeszłość. Nie chce się wierzyć, że od wtedy minęło już szesnaście lat. Tyle przecież się zmieniło, a mnie tak trudno to zauważyć. Z każdym rokiem dziwię się coraz bardziej i coraz głębiej zapisują się w mojej pamięci wspomnienia. Część pewnie pamiętam sama, ale nie odróżniam już tych odzyskanych dzięki starym nagraniom. Kocham ten stan!

zupa z cukinii i kukurydzy

duża cukinia
duża kukurydza
2 duże cebule
4 (lub więcej;)) ząbki czosnku
ok. 600 ml bulionu warzywnego
2 łyżki oliwy (u mnie truflowa)
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
sól, czerwony pieprz, suszona natka pietruszki, ocet balsamiczny

Cebulę pokroiłam drobno i poddusiłam na rozgrzanej oliwie.

Podgotowałam krótko kukurydzę i odcięłam jej ziarna. Cukinię pokroiłam w małe kawałki. Dorzuciłam do cebuli, podsmażyłam i zalałam bulionem warzywnym. Dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek i przyprawy. Gotowałam do miękkości. Zlendowałam na gładki krem.

Podałam z gęstym jogurtem naturalnym, paroma kroplami oliwy truflowej, octu balsamicznego, rozgniecionym czerwonym pieprzem i suszoną natką pietruszki.

10 Komentarzy

  1. Piękne fotografie. Zupa wygląda równie zachęcająco!

    09/08/2012 o 10:24 am

  2. Aga

    Ach, te twoje rekwizyty, aż się chce chwycic za pędzel i stać się na chwilę jakimś holenderskim specem od martwej natury…zajadając się zupką wydartą kompozycji rzecz jasna…

    09/08/2012 o 1:53 pm

  3. Fantastyczny klimat zdjęć! 🙂

    09/08/2012 o 2:00 pm

  4. Jestem zachwycona, że pierwszy komentarz na moim blogu zostawiłaś właśnie ty, czuję się zaszczycona i mega szczęśliwa ;D A twoje zdjęcia mi się nie podobają, jestem nimi po prostu oczarowana 😉

    09/08/2012 o 5:27 pm

    • Jej, ale mi miło 🙂 Bardzo Ci dziękuję 🙂 I zostawię jeszcze niejeden komentarz 🙂
      Pozdrawiam!

      09/08/2012 o 5:33 pm

  5. Zupę z kukurydzy odkryłam w ubiegłym roku. Pychotka! Z cukinią zapisuję do spróbowania.

    13/08/2012 o 1:19 pm

    • Cieszę się. Mam nadzieję, że posmakuje Ci tak, jak mnie 🙂
      Pozdrawiam 🙂

      13/08/2012 o 3:36 pm

Skomentuj

