wakacje! (część I)

Nasze tegoroczne wakacje sponsoruje słówko ‚rozczłonkowane’;) Zaplanowaliśmy kilka krótkich wyjazdów. Ma to w sobie pewien urok. Przemieszczanie się do nowych miejsc, podziwianie innych widoków, spotkania z ludźmi – to daje poczucie intensywności i maksymalnego wykorzystania czasu, mimo że wyjazd trwa tylko parę dni i tak naprawdę jest się niedaleko domu.

Wszyscy wiedzą, jaką miłością darzę kraje słowiańskie. Dlatego chętnie je odwiedzam, kiedy nadarzy się ku temu okazja. Właśnie się nadarzyła. Zahaczając o Nowy Wiśnicz, Limanową, Nowy Sącz, Piwniczną, Wierchomlę i Osobnicę (oh, to gryllowanie;)), zwiedzając Karpacką Troję w Trzcinicy, trzykrotnie jednego dnia próbując, bez powodzenia, zjeść hamburgera, a na koniec dostając mandat, dotarliśmy do Bardejova. Kolejne na nasze drodze były Prešov, Poprad i Dolný Kubín.

Wyjazd obfitował w przysmaki – raphacholin był w codziennym użyciu. A skosztowałam co następuje: pysznego pstrąga z masłem czosnkowym, bryndzové halušky, vyprážaný syr z hranolkami i tatarką oraz bryndzové pirohy ze śmietaną. Kuchnia naszych sąsiadów za każdym razem istotnie obciąża mój żołądek, ale jak tu oprzeć się regionalnym potrawom!?

2 Komentarze

  1. Aga

    Miło Cię widzieć po powrocie! Lokalnym specjałom trzeba ulegać, aby poszerzać horyzonty kulinarne, nawet kosztem żołądka i figury..;) Ja jadłam ostatnimi czasy rzeczy zarówno pyszne, jak trwożące. Aż się dziwię, że miałam odwagę na te eksperymenty. Twoja wyprawa musiała być świetna. Pozdrowionka najcieplejsze!

    24/07/2012 o 10:23 pm

  2. Dziękuję Ci za miłe powitanie! 🙂 Z mojej wycieczki jestem jak najbardziej zadowolona, ale już rzucam się sprawdzać co to takiego i gdzie Ty miałaś okazję kosztować 🙂
    Pozdrawiam!

    26/07/2012 o 2:58 pm

Skomentuj

