tarta z borówkami i malinami

Oszałamiają mnie owocowe kolory tej tarty. Znów aura nieco zimowa, ale co począć, gdy taka mnie najbardziej cieszy?

Zwlokłam się w ten upał, chociaż nie lubię, specjalnie do obwoźnego handlarza warzywami i owocami, który zawsze stacjonuje niedaleko naszego domu, celem nabycia drogą kupna świeżych borówek. Jakież było moje rozczarowanie, kiedy tym jedynym razem stoisko okazało się zamknięte! Mam nadzieję, że to tylko chwilowa niedyspozycja lub po prostu wakacje powstrzymały sprzedawcę od rozłożenia towaru i niedługo wszystko wróci do normy. W takiej sytuacji musiałam zadowolić się wcale smakowitą borówką amerykańską z supermarketu i małym opakowaniem malin, które zobaczyłam, kiedy już miałam opuszczać ów przybytek.

Podobna tarta wpadła mi kiedyś w oko tutaj i postanowiłam sama spróbować. Na kruche ciasto, które stanowi tu spód każdy ma własny przepis, dlatego też nie namawiam na mój, zwłaszcza, że spód wyszedł mi nieco przytwardawy;)

Przy okazji chciałam się jeszcze pożegnać Z Wami, moi Drodzy Czytelnicy, na półtora tygodnia, gdyż wybieram się na pierwszą turę wakacji. Mam nadzieję, że będzie przyjemnie, czego i Wam życzę:)

tarta z borówkami i malinami
kruche ciasto

250 g mąki
100 g masła
2 jajka
1 łyżka śmietany
5 łyżek cukru pudru
szczypta soli

nadzienie

100 ml śmietany kremówki
100g serka mascarpone
75 g białej czekolady
borówki & maliny

Z powyższych składników zagniotłam ciasto i odstawiłam na godzinę do lodówki. Ponakłuwałam ciasto widelcem i piekłam przez 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 200°C. Pozostawiłam do wystygnięcia.

Białą czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej i ostudziłam. Ubiłam śmietanę na sztywno. Do serka mascarpone dodałam czekoladę i delikatnie wmieszałam bitą śmietanę. Masę rozłożyłam na kruchym spodzie, a na niej ułożyłam owoce. Przed podaniem schłodziłam.

11 komentarzy

  1. kitty

    piękne zdjęcia!!

    13/07/2012 o 9:13 am

  2. wygląda niesamowicie apetycznie!

    13/07/2012 o 9:59 am

  3. o rety jak tu pięknie! przepiękne zdjęcia, wspaniałe przepisy 🙂 zostanę tu na dłużej, zdecydowanie! pozdrawiam ciepło

    14/07/2012 o 6:03 pm

  4. Biorę wszystkie zdjęcia razem z zawartością…! Klimat taki, że tylko brać i jeść:):)
    Pozdrawiam serdecznie!

    16/07/2012 o 4:09 pm

    • Bardzo mi miło! Wielkie dzięki za miłe słowa! 🙂

      17/07/2012 o 11:42 pm

  5. piękne zdjęcia! Wszystko wygląda bardzo apetycznie :))

    20/07/2012 o 11:44 am

  6. Piękne. Upiekę.

    22/08/2012 o 4:31 pm

Skomentuj

