paruchy z sosem grzybowo-cebulowym

Za chwilę zbieramy się na naleśnikowe party do kolegi mieszkającego w Hucie. To skłania mnie, żeby znów napisać, jak lubię tę dzielnicę. Tak wiele wspaniałych wspomnień z dzieciństwa wiąże się dla mnie z Hutą. I mimo mojej pełnej, najszczerszej, głęboko zakorzenionej, wyniesionej z domu pogardy dla komunizmu, mam jakiś nieopisany sentyment do tej socrealistycznej architektury, z której składa się ‚stara’ Nowa Huta. Niezmiennie cieszy mnie mijanie Hotelu Lipsk w Czyżynach i chociażby szybkie przemknięcie przez Plac Centralny. Prawdopodobnie przez wzgląd na dzieciństwo, które zawsze wspominam z rozrzewnieniem, bo było prawdziwą idyllą, Huta ma specjalne miejsce w moim sercu.

Żeby zostawić miejsce w żołądkach dla naleśników, nie najadaliśmy się dziś za specjalnie. Po dwa paruchy z gęstym sosem na czachę i wystarczy:)

Przepis na ciasto -> tu.

sos grzybowo-cebulowy

40 g suszonych borowików
2 cebule
150 ml śmietany 18%
odrobina oleju rzepakowego
sól & pieprz, tymianek

Namoczyłam i odcisnęłam grzyby.

Cebulę poszatkowałam i poddusiłam na niewielkiej ilości oleju. Dodałam drobno pokrojone grzyby i przyprawy. Dusiłam do miękkości. Dodałam śmietanę (ewentualnie można dodać nieco wody).

Podawałam z paruchami:)

A bonusowo wczorajszy pyszny arbuz i jedno z moich ukochanych zestawów śniadaniowych: grzanka, kiełbasa, pomidor i ser pleśniowy:)

6 komentarzy

  1. Nigdy jeszcze nie robiłam tych bułek na parze, a już się zbieram od dawna;) Bardzo ładnie i smacznie je podałaś;)

    28/06/2012 o 10:36 pm

    • Cieszę się, że się spodobało 🙂
      Bardzo dziękuję za komentarz 🙂

      02/07/2012 o 1:26 am

  2. Aga

    Pyszności na Twoim blogu wyrastają niczym grzyby po deszczu a,
    że sporo padało ostatnio – jest co zbierać…

    29/06/2012 o 12:41 am

    • hehe, ależ poetycko to zabrzmiało 😉
      Kolejny raz dzięki za miłe słowa!

      02/07/2012 o 1:27 am

  3. Świetny przepis!

    04/07/2012 o 4:39 pm

Skomentuj

