resztkowa zupa szparagowa

Nie mogę sobie wybaczyć mojego marnotrawstwa i ignorancji! Dotąd zawsze wywalałam końcówki szparagów będąc prawie pewną, że jest to niejadalne drewno. Ostatnio jednak doznałam iluminacji. Nawiedziła mnie myśl, że może one wcale nie muszą być bezużyteczne i nadałyby się na ten przykład do jakiegoś wywaru, do jakiejś zupy…  Jakież było moje zdziwienie, kiedy penetrując czeluście internetu w rozpaczliwym poszukiwaniu potwierdzenia mojej hipotezy, natrafiłam na to, czego się w rezultacie spodziewałam: zup z wykorzystaniem szparagowych resztek. Bezzwłocznie postanowiłam spróbować swych sił na tym dziewiczym dla mnie gruncie i tak oto jest! Pyszna, delikatna, z wyraźnym szparagowym posmakiem: resztkowa zupa szparagowa:)

resztkowa zupa szparagowa

końcówki z dwóch pęczków białych szparagów
(ponoć mogą też być obierki)
1 duża cebula
3 (lub więcej;)) ząbki czosnku
500 ml bulionu warzywnego
2 łyżki gęstej śmietany
1 łyżeczka masła
sól & pieprz, odrobina cukru

Pokroiłam drobno cebulę i poddusiłam ją na maśle.

Dodałam pokrojone w kawałki końcówki szparagów, rozgnieciony czosnek i zalałam bulionem. Gotowałam pod przykryciem do (względnej) miękkości. Przyprawiłam i zblendowałam.

Następnie przecedziłam zupę dokładnie przez sitko, by pozbyć się twardych włókien. Zaprawiłam zupę śmietaną, chociaż jeśli ktoś woli bardziej kremową konsystencję, można dodać do zupy zasmażkę.

6 komentarzy

  1. Oj narobiłaś mi takiego apetytu na białe szparagi, że hej 🙂 Zupy też nie jadłam jeszcze.

    29/05/2012 o 6:33 pm

    • Hehe, cieszę się 🙂 A zupę polecam, bo jest naprawdę dobra 🙂

      30/05/2012 o 10:05 am

  2. masza

    Zypa super polecam.

    02/06/2012 o 4:03 pm

Skomentuj

