suflet z białymi szparagami i kalarepką

Przygnieciona obowiązkami, głównie naukowymi, żywiłam się ostatnimi czasy prawie wyłącznie wiedzą… Czasem też zadziwiająco smacznymi frytkami z uczelnianego bufetu i szybkimi daniami typu spaghetti bolognese. Małżonek raczony był zrazami ze słoika i 13 (słownie trzynastoma) mielonymi, które usmażyłam mu w przypływie obaw czy aby głód mu w oczy nie zajrzy podczas mojej kuchennej absencji.

Ale teraz już wróciłam do swego kuchennego zacisza. Z radością biorę zakupową torbę pod pachę i eksploruję stragany z warzywami ciesząc się coraz to nowymi wiosennymi okazami. Był już rabarbar i botwinka, a teraz przyszła pora na świeżą kalarepkę i nasze szparagi. Gdyby tylko czas mi pozwolił, najchętniej nie odstępowałabym na krok pieca i oddała się w całości przerabianiu tych wszystkich warzywnych pyszności, które niesie ze sobą wiosna:)

Kalarepki nie jadłam chyba z 10 lat! Ale dobrze pamiętam ją z dzieciństwa, kiedy rosła na działce mojego Dziadka. Obierał ją zawsze i kroił na małe kawałki. Smakowała mi wtedy masłem:) Teraz, kiedy już jestem duża, postanowiłam dodać ją do delikatnego i puszystego sufletu szparagowego.

suflet z białymi szparagami i kalarepką
(dla 4 osób)

6 białych szparagów
1 kalarepka
2 duże jajka
2 łyżki gęstej śmietany
100 g utartego sera żółtego (u mnie ementaler)
posiekany szczypiorek
sól, biały pieprz, gałka muszkatołowa, cukier
tłuszcz do wysmarowania foremek

Obrane szparagi i kalarepkę pokroiłam na kawałki i podgotowałam z dodatkiem odrobiny cukru i soli na pół miękko.

Oddzieliłam białka od żółtek. Białka ubiłam na pianę, a żółtko wymieszałam ze śmietaną, serem, szczypiorkiem i przyprawami. Następnie delikatnie wmieszałam do masy żółtkowej pianę z białek.

Foremki posmarowałam tłuszczem, napełniłam je odcedzoną kalarepką i szparagami i zalałam masą jajeczną, posypawszy po wierzchu odrobiną sera żółtego.

Suflety piekłam przez ok. 30 minut (czas należy dostosować do wielkości foremek) w piekarniku nagrzanym do 180°C.

Skomentuj

