deser arbuzowy à la eton mess

Inspirację widać na pierwszy rzut oka – bałagan jest;) Ale dużo lżejszy, zdrowszy i mniej słodki. Co nie znaczy, że mam jakąś awersję do oryginału, wręcz przeciwnie – wersja z college’u w Eton jest idealna. Ale nadszedł czas, by pójść o krok dalej i wypróbować inne składniki do przygotowania tego klasycznego deseru. I tak: truskawki zostały zamienione na kuleczki arbuzowe, bita śmietana na gęsty grecki jogurt, a bezy zastąpiły śliwkowe otręby. Jak dla mnie – opcja warta powtórzenia:)

deser arbuzowy à la eton mess
(proporcje wedle uznania)

kuleczki wydrążone z arbuza
gęsty jogurt (typu greckiego lub inny bardzo kremowy)
cukier puder
otręby pszenne granulowane (u mnie śliwkowe)
płatki migdałowe

Jogurt wymieszałam z cukrem pudrem, częścią granulatu otrębowego i płatków migdałowych, zostawiając nieco do posypania wierzchu. Wmieszałam również do jogurtu kawałki arbuza. Nałożyłam do miseczek mieszankę jogurtową, na niej umieściłam kuleczki arbuzowe, a wierzch posypałam resztą otrębów i płatków migdałowych.

8 Komentarzy

  1. Fajna kombinacja;) Jestem ciekawa smaku 😉

    06/05/2012 o 2:28 pm

  2. o ja cie nie kręcę ale pyszności…. mniam 🙂

    07/05/2012 o 8:03 pm

  3. Arbuz plus jogurt, nigdy czegoś takiego nie próbowałam 😀 jednak chętnie poznam nowe smaki 🙂

    08/05/2012 o 5:04 pm

    • Przyznam się, że to również była moja pierwsza próba z takimi smakami:)
      Dziękuję za komentarz 🙂

      08/05/2012 o 5:56 pm

  4. marzy mi się taki deser 🙂

    07/04/2013 o 7:03 pm

Skomentuj

