musztardowa karkówka z konfiturą cebulową

Brzydko z mojej strony. Post, a ja mamię przypieczoną karkówką… Ale zostało mi nieco zamarynowanej, a szkoda zmarnować. To już jednak końcówka – Post, to rzecz święta więc basta z mięsiwem! W mojej rodzinie zawartość koszyczka konsumuje się zaraz po jej poświęceniu, więc wyrzeczenie jest i tak wyjątkowo krótkie.

Karkówkę robię zawsze w podobny sposób – z musztardą, miodem, czosnkiem i pikantną marynatą. Do tego słodka konfitura z cebuli – jak dla mnie idealne proporcje aromatów.

musztardowa karkówka

4 plastry karkówki
2 łyżki ostrej musztardy
1 łyżka miodu (u mnie wrzosowy)
2 łyżki mieszanki typu  ‚Pikantna Marynata’
4 (lub więcej;)) ząbki czosnku
1 łyżeczka oliwy
sól & pieprz, czerwona papryka, czerwona czubryca
słoiczek konfitury cebulowej
(pokrojona w piórka cebula, skarmelizowana z dodatkiem cukru trzcinowego,
oliwy i octu balsamicznego oraz przypraw)

Mięso rozbiłam tłuczkiem. Umieściłam w misce, do której dodałam oliwę, musztardę, miód, rozgniecione ząbki czosnku oraz wszystkie przyprawy. Wszystko dokładnie wymieszałam, przykryłam folią spożywczą i odstawiłam na całą noc w chłodne miejsce.

Zamarynowane mięso piekłam na ruszcie w piekarniku z opcją grillowania w temperaturze 180°C aż się zrumieniło (ale czas uzależniony jest od indywidualnych preferencji).

Podałam z konfiturą cebulową, tłuczonymi ziemniakami, sałatką szpinakową i oczywiście z piwem:)

4 komentarze

  1. Pycha;) Skusiłabym się na takie danie.
    Bardzo ciekawe zdjęcia;)

    04/04/2012 o 9:36 am

  2. TajemniczyPanX

    Doprawdy zacnie wygląda. Brakuje jeno karafki półtoraka 🙂

    05/04/2012 o 12:05 am

    • Azali jest to niepowetowana strata, żeśmy się niem nie uraczyli byli! 🙂

      05/04/2012 o 8:53 am

Skomentuj

