pasta fetowa

Pastę tę podała kiedyś na imprezie moja uczelniana znajoma. Zauroczyła mnie (i pasta i znajoma, żeby nie było:)), chociaż zupełnie nie byłam w stanie wyabstrahować poszczególnych składników. Jadłam coraz bardziej kompulsywnie, by wreszcie odkryć, że ta charakterystyczna słoność pochodzi od fety. Oczywiście nie omieszkałam zapytać o konkrety dotyczące receptury i teraz sama robię taką nieustannie. Sprawdza się idealnie podczas spotkań towarzyskich jako dodatek do nachosów lub krakersów, ale niezła również do chleba.

pasta z fety

150 g sera feta (dobrze sprawdzają się również feto-podobne – sprawdzałam:))
łyżeczka koncentratu pomidorowego
łyżeczka ketchupu
4 (lub więcej;)) ząbki czosnku
czerwony pieprz

Fetę rozdrobniłam w miseczce widelcem zostawiając widoczne grudki (można również zblendować, jeśli ktoś woli gładszy krem). Dodałam koncentrat pomidorowy, ketchup, rozgnieciony pieprz i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wymieszałam i odstawiłam ‚do przegryzienia’.

Parę dni można bez problemu przechowywać  tę pastę w lodówce, jednak przed podaniem najlepiej wyjąć ją z chłodu chwilę wcześniej.

4 komentarze

  1. Фєта та червоний перець – швидка та пікантна закуска!
    Додати келих білого вина – гарний початок вечері :))

    03/04/2012 o 12:09 pm

  2. Fetę zjem pod każdą postacią, bo lubię;) Taka propozycja bardzo mi się podoba;)

    03/04/2012 o 4:54 pm

Skomentuj

