serowy przysmak na św. Patryka

Ser z dodatkiem irlandzkiej whiskey – jak ulał na św. Patryka:)  Bardzo lubię to wesołe święto i chętnie je obchodzę siedząc w barze przy piwie. Świętujemy dodatkowo, bo to również imieniny mego Oćca. Zaczynamy już dziś, a skończyć zamierzamy w niedzielny wieczór. Całe trzydniowe przedsięwzięcie będzie wymagało nieco (kulinarnych) przygotowań, ale lubię to. Lubię ten rozgardiasz towarzyszący gotowaniu i pieczeniu przysłowiowych stu rzeczy naraz. A potem wszystko wjedzie na stół i będzie można oddać się rozmowom i delektowaniu się przysmakami.

A zanim to nastąpi, uraczę  się przekąską, o której przypomniał mi wpis Onionchoco. O roztopionym serze na tym blogu powiedziano już chyba wszystko, jednak temat nadal nie jest wyczerpany. Ser pleśniowy, feta i marynowana dynia wymieszane razem może (a nawet na pewno) nie wyglądają apetycznie, ale ręczę, że zajadałam, aż mi się uszy trzęsły! Dla podkręcenia smaku jeszcze troszkę suszonego chili i ‚czegoś mocniejszego’, bo to w końcu śwętoPatrykowe:)

serowy przysmak
(proporcje dowolne)

rokpol lub gorgonzola

feta

 śmietankowy (lub ziołowy) serek topiony

marynowana dynia w kawałkach

szalotka

czosnek (wiadomo;))

chlust whiskey lub wiśniówki

odrobina mąki ziemniaczanej

odrobina oliwy

pieprz, chilli, suszona natka pietruszki

dodatkowo: gruszkowa pulpa, pieczywo

Na rozgrzanej oliwie poddusiłam poszatkowaną szalotkę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Dodałam pokruszony rokpol i fetę oraz serek topiony. Whiskey zmieszałam z odrobiną mąki ziemniaczanej i połączyłam z roztapiającymi się serami i zagotowałam, by faza płynna połączyła się ze stałą. Dodałam odcedzone marynowane kawałki dyni, doprawiłam i podałam z tartą oraz pulpą gruszkową.

Skomentuj

