wielowarzywna zupa-krem

Przede mną bardzo aktywny weekend. Za oknami znowu szaro. To nie zachęca mnie do wychodzenia z domu, a raczej do zagrzebania się pod koc i przeczekania do wiosny. Ale cóż, trzeba robić to, co do człowieka należy. Wczoraj w nocy upiekłam czekoladowe babeczki i ugotowałam gęstą zupę – to musi mi wystarczyć za energię do zmierzenia się z tym weekendem;) Na osłodę dostałam dosłownie przed chwilą cudną i zgrzebną ludową torbę hand-made autorstwa ciotki Renki. Załaduję do niej wszystkie potrzebne rzeczy (i muffinki), i pójdę w tę niepogodę robić to, co muszę.

wielowarzywna zupa-krem

750 ml bulionu warzywnego

3 ziemniaki

1 cebula

1 por (biała i zielona część)

1 żółta papryka

1 marchewka

1 pietruszka

4 (lub więcej;)) ząbki czosnku

200 ml mleka

1 łyżka oliwy

sól, czerwony pieprz, słodka papryka

Cebulę, por i czosnek drobno pokroiłam i poddusiłam na niewielkiej ilości oliwy.

Resztę warzyw obrałam i pokroiłam w kostkę. Do podduszonej cebuli i spółki dodałam  warzywa, zalałam bulionem i gotowałam do miękkości. Zupę zblendowałam, dodałam mleko i przyprawiłam.

p.s. a te muffinki powyżej, to dzieło naszego kolegi, Andrzeja. Wyborne! Z fetą i papryką. Idealna przegryzka do zupy.

4 Komentarze

  1. wegewegetacja

    śliczne! a Endrjowe muffiny pycha!!

    13/03/2012 o 10:26 am

  2. Nom, Endrjowe babeczki zrobiły robotę, nie da się ukryć! 🙂

    13/03/2012 o 11:25 am

  3. W końcówce zimy takie zupy są najlepsze! A muffiny, rewelacja 😉

    16/03/2012 o 3:35 pm

    • Też tak myślę 🙂 A muffinki mogę tylko wychwalać, bo były wyśmienite 🙂

      16/03/2012 o 5:02 pm

Skomentuj

