herbata orientalna

Będąc lata temu w Iranie opiłam się tamtejszych zajzajerów herbacianych wszelkiej maści i konsystencji. I chociaż herbatę z reguły pijam gorzką, to jednak w orientalnym wydaniu musi być słodka, żeby nie powiedzieć bardzo słodka.

Pamiętam jeden lokal z ogródkiem przy wyjątkowo ruchliwej ulicy, który jednak mimo wszechogarniającego zgiełku przenosił w inny wymiar (spokojniejszy;)) za sprawą fajczanych oparów i niezwykłej jabłkowej herbaty. Byłam nią tak urzeczona, że pokonawszy wrodzoną nieśmiałość zagadnęłam kelnera o sekret tego specjału. Ober mógł udzielić wymijającej odpowiedzi, zasłonić się ‚tajemnicą kucharską’, lub chociaż udawać, że nie zrozumiał mojego perskiego. Ale nie. Bez bicia wyznał, że to nic innego, jak nasza popularna (bardzo ją lubię:)) herbatka granulowana;)

Dzisiejsza herbata jest bardzo mocna i bardzo słodka, jak przystało na wschodnią inspirację. Przygotowałam ją po zobaczeniu przepisu na kuchni+, ale niestety pamięć mnie zawiodła i nie podam konkretów. Muszę jednak przyznać, że smak mnie zniewolił: równocześnie pikantny, słodki i kojący. Nie polecam tylko przeciwnikom ‚bawarki’;)

herbata orientalna

2 kopiate łyżeczki czarnej herbaty

2 laski cynamonu

 2 ziarenka czarnego pieprzu

2 goździki

łyżeczka nasion kardamonu

kawałek kłącza imbiru (lub imbir mielony)

odrobina startej gałki muszkatołowej

łyżeczka cukru trzcinowego

2 łyżki słodzonego mleka kondensowanego

Zaparzyłam herbatę w 250 ml gorącej wody z dodatkiem przypraw. Przecedziłam. Dodałam cukier oraz mleko kondensowane.

4 Komentarze

  1. TajemniczyPanX

    A gdzie czosnek ??? ;P

    06/03/2012 o 9:36 pm

  2. Nie lubię bawarki, ale twoja herbata urzekła mnie bogactwem aromatów, musi wspaniale smakować!

    07/03/2012 o 10:04 am

Skomentuj

