pasty śniadaniowe

Wyeksploatowałam moje serki ołomunieckie na dziesiątą stronę! Dostarczyły mi wielu smakowych niespodzianek, a sądzę, że to zaledwie preludium do wachlarza możliwości tego niepozornego twarożku o wyglądzie konserwowego ananasa:) Tym razem oprócz zupy z ich dodatkiem, usmażyłam je w żytnim cieście naleśnikowym i przerobiłam na pastę do chleba, by finalnie wykorzystać je w sposób bodaj najbardziej klasyczny: z żurawiną, jako przysmak do piwa. Po trzech dniach spędzonych z serkiem ołomunieckim aż mi prawie smutno, że mój zapas się wyczerpał;)

Wracam jednak do tematu wiodącego. Wszelakie pasty należą do moich ulubionych pomysłów śniadaniowych. Można przygotować ich kilka, z różnych składników i każda kanapka staje się inną przygodą;);) A w lodówce zawsze znajdzie się coś, mającego pastowy potencjał. Delikatna i pozytywnie mdława krabowa stanowi ciekawą przeciwwagę dla wyrazistej i naszprycowanej chilli pasty twarożkowej.

pasta z serka ołomunieckiego i chilli
(oryginalny przepis)

serek ołomuniecki (ok. 125 g)

25 g miękkiego masła

2 łyżki jasnego piwa

1 łyżka gęstego jogurtu

1 szalotka

1 (lub więcej;)) ząbek czosnku

płatki chilli, kolorowy pieprz, suszona natka pietruszki, kminek, słodka papryka

Serek pokroiłam na drobne kawałki, a następnie rozgniotłam widelcem. Dodałam posiekaną szalotkę, przeciśnięty przez praskę czosnek, piwo, jogurt i miękkie masło. Doprawiłam i dokładnie wymieszałam

pasta krabowa
(przepis znaleziony w internecie, ale nie mogę namierzyć oryginału)

10 paluszków krabowych

2 łyżki majonezu

1 łyżka gęstego jogurtu

sól, czerwony pieprz, suszony koperek, suszona natka pietruszki

Paluszki rozdrobniłam, wymieszałam z majonezem, jogurtem i doprawiłam.

2 komentarze

  1. Oryginalne pasty, naprawdę! Ta z chili dla mojego męża, a krabowa dla mnie 🙂 Pozdrawiam

    13/03/2012 o 5:38 pm

Skomentuj

