‚kaszotto’ z borowikami

Suszone borowiki godnie zastępują w tym ultra rustykalnym daniu świeże, o które teraz raczej trudno. Do zalet wersji suszonej należy również wspaniały płyn, który tworzy się podczas ich moczenia przed obróbką termiczną. Można wykorzystać go jako bazę do zupy grzybowej, lub jak ja, dolać do ‚kaszotto’. Taki właśnie kaszowo-borowikowy specyjał, to ostatnio moje dyżurne jedzenie. Jednak będę prawdopodobnie zmuszona do ograniczenia się, albowiem ten niebiański smak przyprawia mnie o skok ciśnienia i palpitacje serca! I ja wcale nie żartuję;) Kto raz spróbuje, ten przejrzy na oczy, zapragnie odrzucić każde inne pożywienie i podąży ścieżką borowikowej kaszy;)

‚kaszotto’ z borowikami

woreczek (100g) kaszy jęczmiennej perłowej

2-3 garści suszonych borowików (mogą być oczywiście inne grzyby)

1 duża cebula

500 ml bulionu warzywnego (lub grzybowego)

50 g tartego parmezanu

1 łyżka oliwy (u mnie aromatyzowana jałowcem i rozmarynem)

tłuczony czarny pieprz

Namoczyłam grzyby (na 2 h) w niewielkiej ilości wody, którą po odciśnięciu grzybów zachowałam.

Cebulę pokroiłam w bardzo drobną kostkę. Przyrumieniłam ją na łyżce oliwy.

Do cebuli wsypałam kaszę i wymieszałam tak, by każde ziarno pokryło się tłuszczem. Dolałam pokrojone w kawałki grzyby, płyn z moczenia grzybów, oraz 1/4 bulionu, wymieszałam. ‚Kaszotto’ gotowałam na małej mocy często mieszając i dodając co jakiś czas po 1/4 bulionu, aż do momentu, kiedy kasza wchłonęła płyn. Na sam koniec wmieszałam do potrawy tarty parmezan i doprawiłam pieprzem.

4 komentarze

  1. Uwielbiam połączenie kasza-grzyby. Mniam!

    24/02/2012 o 11:29 am

    • To jest chyba moje ulubione połączenie wszech czasów! 🙂

      28/02/2012 o 10:27 am

  2. wegewegetacja

    Osobiście zaświadczam, że palce lizać! PYCHA!

    25/02/2012 o 11:06 am

Skomentuj

