bułeczki czosnkowe

W Krakowie nastał szczęsny czas dla rzeszy młodzieży szkolnej – ferie!

Rok temu narodziła się świecka tradycja, że mój Brat zasiedla nasze domostwo na przynajmniej jeden feriowy dzień (i noc). Tradycją również jest pieczenie wtedy, jak nazwa wskazuje, pieczywa:) Poprzednim razem był to pikantny chleb z prażoną cebulką, a teraz wybór padł na wyjątkowo wyborne bułeczki z czosnkiem. Nie mogłam im przepuścić! Rzadko jadam białe pieczywo, ale w tym wypadku nie miałam skrupułów i skonsumowałam kompulsywnie pół świeżej, wyjętej prosto z pieca bułeczki.

Bułeczki, wyłączając czas oczekiwania aż drożdże zrobią swoje, przyrządza się niezwykle łatwo i szybko, a dodatek masła czosnkowego… jest wystarczającą rekomendacją:)

bułeczki czosnkowe
(z moimi niewielkimi modyfikacjami)

ok. 250 g mąki tortowej

10 g świeżych drożdży

1 łyżka cukru

1 łyżeczka soli

1 łyżeczka oliwy z oliwek (aromatyzowanej czosnkiem)

ok. 200 ml mleka

nadzienie

3 łyżki masła

6-8 (lub więcej;)) ząbków czosnku

sól, pieprz, suszona natka pietruszki

Drożdże rozpuściłam z cukrem, solą i odrobiną mleka. Dodałam pozostałe składniki i zarobiłam ciasto. Wyrabiałam, aż stało się gładkie i sprężyste. Odstawiłam na 1,5 godziny w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Przygotowałam nadzienie: miękkie masło zmieszałam z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, przyprawami oraz natką pietruszki.

Z wyrośniętego cista uformowałam niewielkie bułeczki, każdą spłaszczyłam, podwinęłam od spodu formując podłużny kształt. Bułeczki rozłożyłam na blasze łączeniem do dołu. Pozostawiłam je na kolejne 30 minut. Po tym czasie każdą bułeczkę posmarowałam oliwą czosnkową, nacięłam ostrym nożem, i napełniłam nadzieniem za pomocą szprycki (można również użyć naciętego woreczka foliowego).

Piekłam bułeczki w piekarniku rozgrzanym do 180 st. C przez 15 minut.

4 Komentarze

  1. TajemniczyPanX

    Mmm, ładnie pachną 🙂

    16/02/2012 o 1:04 pm

  2. Fajne są te bułeczki….musze zrobić:-)

    18/03/2012 o 11:35 am

Skomentuj

