gulasz z jelenia

Wyobrażam sobie, że przygotowanie prawdziwego gulaszu (w polskim rozumieniu tego słowa) jest swego rodzaju sztuką. Ale ja nie jestem ortodoksyjna i moje gulasze gotuję w najprostszy sposób. A tak właściwie, to gotują się same. Długo i na małym ‚ogniu’. Jeśli tylko mięso jest dobrej jakości, nie może się nie udać. Ja do mojego mięsa dodałam zielony groszek i ogórki kiszone, dla zrównoważenia nieco słodkawego smaku mięsa jelenia.

Mój gulasz wyszedł bardzo zimowy, jeśli można tak powiedzieć o jedzeniu. Ukoił moje zmarznięte trzewia, kiedy zajadałam go ze smakiem w moim ulubionym domowym kąciku.

gulasz z jelenia

600 g mięsa jelenia (u mnie polędwica)

2 cebule

150 g zielonego groszku (mrożonego lub konserwowego)

2 kiszone ogórki

3 (lub więcej;)) ząbki czosnku

150 ml czerwonego wytrawnego wina

łyżeczka oleju rzepakowego

sól, czarny pieprz, sproszkowana ostra papryka, parę liści laurowych,
nieco ziela angielskiego i owoców jałowca

Mięso pokroiłam w niewielką kostkę, cebulę natomiast w piórka. Mięso i cebulę wrzuciłam na rozgrzany olej, dodałam czosnek oraz przyprawy i nieco podsmażyłam. Kiedy mięso zbrązowiało, dodałam wino i dusiłam przez 40 minut pod przykryciem. Następnie dosypałam zielony groszek i pokrojone w drobną kostkę kiszone ogórki, dusiłam kolejne 15 minut do momentu aż mięso zmiękło, a sos się dobrze połączył i zgęstniał.

Najlepsze z tłuczonymi ziemniakami i gotowaną marchwią lub z ciemnym pieczywem i czerwonym winem:)

 

6 komentarzy

  1. Ala

    Witam,
    wpadłam tutaj przez przypadek i wpadłam po uszy. Blog ma niesamowity klimat, świetnie się tu czuję. Piękne zdjęcia – pozdrawiam serdecznie!

    03/02/2012 o 2:16 pm

    • Bardzo, bardzo mi miło 🙂
      I ogromnie dziękuję za miłe słowa 🙂

      03/02/2012 o 8:02 pm

  2. Ogórki kiszone i zielony groszek do gulaszu, starzał w dziesiątkę!

    03/02/2012 o 11:25 pm

    • To niestety nie mój wynalazek, ale przyznaję, że ogórek i groszek dobrze się komponują z dziczyzną 🙂
      Dziękuję serdecznie za komentarz 🙂

      03/02/2012 o 11:28 pm

  3. Mnie ciekawi jak smakuje mięso z jelenia. Z miłą chęcią bym spróbował

    10/02/2012 o 11:17 pm

    • Witam,
      to mięso jest zbliżone do wołowiny, jednak w smaku słodsze. Polecam 🙂

      10/02/2012 o 11:33 pm

Skomentuj

