śledź z suszonymi pomidorami

Ten śledź jest swego rodzaju fuzją. Mój Papa specjalizuje się w bardzo prostym, a jeszcze smaczniejszym śledziu z cebulą i liściem laurowym. Nasza Basistka z kolei uraczyła (i zachwyciła) mnie kiedyś śledziem idealnie skomponowanym z suszonymi pomidorami. Dumając na temat tych dwóch przepisów doszłam do dość logicznego wniosku: należy je połączyć! Opłaciło się:)

Aromat suszonych pomidorów jest zdecydowanie wyjątkowy i przypomina lato. Nieco korzenny smak nadaje śledziom ziele angielskie, a słodka cebula równoważy słoność. Wszystko to tworzy, nazwijmy to, zwarty i jednolity bukiet – jak dla mnie niezwykle udany:)

Wczoraj mieliśmy gości, co naturalnie wiązało się z większymi zakupami. Miało to dodatkowo znaczenie strategiczne, mianowicie zaopatrzenie się w zapasy. Temperatura w Krakowie ciągle znacznie poniżej zera i nawet mój kożuch ‚na Anaruka’, z wielkim kapturem obszytym futrem ledwie daje radę, dlatego ograniczam piesze wycieczki;) Ale trzeba przyznać, że gdy zaświeci słońce, ta zima wygląda urokliwie:)

śledź z suszonymi pomidorami

 150 g filetów śledziowych (solonych)

2 cebule

1 (lub więcej;)) ząbek czosnku

150 g suszonych pomidorów (w zalewie + nieco zalewy)

2 łyżki kaparów

czerwony pieprz, ziele angielskie, liść laurowy

Filety śledziowe namoczyłam, by pozbyć się z nich nieco soli. Cebulę pokroiłam w piórka i zalałam gorącą wodą, by straciła ostrość.

Filety, suszone pomidory i kapary pokroiłam na kawałki, dodałam cebulę, nieco oleju z suszonych pomidorów, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz przyprawy. Wszystko dokładnie wymieszałam i odstawiłam na całą noc do lodówki.

6 komentarzy

  1. Fajny przepis i pięknie wyglądają te śledzie 🙂 pozdrawiam

    31/01/2012 o 11:01 am

    • Wielkie dzięki za miłe słowo 🙂
      Również pozdrawiam!

      31/01/2012 o 11:39 am

  2. Rewelacja, że też sama nie wpadłam na taki pomysł, na pewno wypróbuję twój przepis:)

    31/01/2012 o 3:19 pm

    • Polecam, bo smak jest wyborny 🙂 Oczywiście dla tych, którzy lubią śledzie 🙂
      Dziękuję za komentarz!

      31/01/2012 o 3:24 pm

  3. Znakomita kompozycja smaków!

    24/02/2012 o 11:34 am

    • 🙂 Bardzo dobrze się te smaki uzupełniają 🙂

      28/02/2012 o 10:28 am

Skomentuj

