marchewkowe placki z łososiem

Miło zakończyć przyjemny dzień przyjemnym jedzeniem. A dzień był wyjątkowo przyjemny, pomimo że moje przedszkolaki dokazywały wybitnie intensywnie, przejazd dwóch przystanków tramwajem zajął mi 17 minut, przymierzyłam w sklepie stos ubrań i oczywiście wyszłam z niczym (a jestem w potrzebie;)). Za to zjadłam sałatkowy obiad z Mamą, Pani w piekarni ‚podarowała’ mi grosza a zaraz napiję się grzanego wina. Nie jestem pewna czy marchewkowy placek z naczosnkowanym serkiem wiejskim i wędzonym łososiem będzie pasował do tegoż trunku, ale niebawem się przekonam;)

marchewkowe placki z czosnkowym serkiem wiejskim
i wędzonym łososiem

3 małe marchewki

duży ziemniak

duża cebula

4 (lub więcej;)) ząbki czosnku

papryczka chilli (lub płatki)

2 łyżki jogurtu naturalnego

jajko

2 łyżki mąki pełnoziarnistej

po 2 łyżki otrębów i zarodków pszennych

serek wiejski

plastry wędzonego łososia

sól, kolorowy pieprz

Obraną marchew, ziemniak i cebulę starłam na grubych oczkach tarki do warzyw. Dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek (a tak naprawdę, to starty na mojej nowej tareczce do czosnku, którą niedawno dostałam w prezencie:)), przyprawy,posiekane chilli, jogurt, mąkę, otręby, zarodki pszenne oraz żółtko jaja. Wszystko wymieszałam, a z białka ubiłam pianę, którą dodałam do masy na samym końcu, by nie opadła.

Placuszki smażyłam na suchej patelni teflonowej z obu stron na złoty kolor (ja przegapiłam ten moment i moje placuszki nabrały koloru zwęglonego;))

Podałam placuszki z serkiem wiejskim wymieszanym z czosnkiem i przyprawami, wędzonym łososiem i porcją świeżej sałaty.

2 Komentarze

  1. Z łososiem!!! Wszystko co jest z łososiem jest super. Ten przepis muszę wypróbować

    28/01/2012 o 10:32 am

Skomentuj

