grillowana polenta

…z szynką szwarcwaldzką, karmelizowaną cebulą i pomidorem.

Jest to rzecz prosta i smaczna zarazem. Niestety, również czasochłonna. Ale za to można sobie podskubywać taką polentę wieczorem i popijać esencjonalnym bulionem. I nie musieć nigdzie wychodzić na mróz. Chociaż mróz trochę lubię. Lubię zaczerwienione policzki i wygląd Królowej Śniegu. I skrzypiący śnieg też lubię. Wiem, że może to bluźnierstwo, bo tegoroczna zima jest dla nas (przynajmniej w Krakowie) wyjątkowo łaskawa, jeśli chodzi o temperatury, ale ta ciemność trwa już taaak długo, że marzenia o wiosennym słońcu i delikatnym wietrzyku stają się wręcz obsesyjne. Ale nie! Nie narzekam! Mam nowe buty i wreszcie się nie ślizgam, a to już coś;)

grillowana polenta

kaszka kukurydziana

dwukrotnie większa od ilości kaszy ilość bulionu warzywnego

gorąca woda

tarty parmezan

sól, kolorowy pieprz, suszona natka pietruszki

cebula czosnkowa

szynka szwarcwaldzka

pomidor

łyżka oleju rzepakowego

 Do wrzącego bulionu delikatnym ruchem wsypałam kaszkę kukurydzianą i od razu zaczęłam mieszać trzepaczką, by zapobiec pojawianiu się grudek. Gdy kaszka zaczęła gęstnieć, dodawałam do niej po odrobinie gorącej wody i gotowałam na małym ‚ogniu’ nie przerywając mieszania. Polenta jest gotowa po ok. 20 minutach, natomiast by pozbyć się gorzkawego posmaku, należy polentę gotować przez kolejne 20 minut, cały czas mieszając.

Do gotowej polenty dosypałam parmezan i dokładnie wymieszałam.

Polentę rozłożyłam równomiernie na natłuszczonej blasze do pieczenia. Gdy wystygła i zastygła (najlepiej zostawić ją w spokoju na całą noc) pokroiłam ją na kawałki i usmażyłam na grillowej patelni na niewielkiej ilości oleju rzepakowego.

Polentę podałam z drobno pokrojoną i podsmażoną cebulą, szynką szwarcwaldzką i pomidorem. Posypałam grubo zmielonym kolorowym pieprzem i suszoną natką pietruszki.

4 Komentarze

  1. Wygląda przepięknie! Bardzo fajne zdjęcia 🙂

    28/01/2012 o 11:27 am

  2. Uwo

    Hm… będę musiał wypróbować, ale w troszkę innej wersji 😉 Dzięki!

    29/01/2012 o 9:55 pm

Skomentuj

