zupa krem z zielonej soczewicy

Powoli zaczyna brakować mi słońca. Fakt, nie lubię gdy praży prosto na mnie, często na nie narzekam i uciekam przed nim. Ale teraz wszystko się zmieniło. Szarość zaczyna doskwierać mi coraz bardziej, płatki śniegu nie migocą, cały Kraków jakiś taki nieprzezroczysty. Nawet najbardziej znikomy promień słońca jest mnie w stanie w tej chwili uradować. Dziś rano miało miejsce właśnie takie wiekopomne zdarzenie: zaświeciło! Dzięki temu mieliśmy świeże pieczywo na śniadanie i wypucowane (powiedzmy;) ) mieszkanie. Jakaż to jest ożywcza siła po wydających się nie mieć końca dniach szarugi!

A od strony kulinarnej: gęsta zupa z zielonej soczewicy.

zupa krem z zielonej soczewicy

150 g zielonej soczewicy

200 ml bulionu warzywnego

250 ml mleka

2 duże białe cebule

1 korzeń pietruszki

4 (lub więcej;)) ząbki czosnku

łyżeczka oleju z pestek winogron (u mnie aromatyzowany jałowcem i rozmarynem)

pieprz, sól, zielona czubryca

Soczewicę wypłukałam, zalałam bulionem. Dodałam pokrojoną w kostkę pietruszkę i gotowałam do miękkości.

Pokrojoną w piórka cebulę podsmażyłam na niewielkiej ilości oleju. Dodałam pokrojone w plasterki ząbki czosnku i karmelizowałam jeszcze chwilę razem z cebulą.

Cebulę w czosnkiem przerzuciłam do ugotowanej soczewicy i pietruszki. Zblendowałam (pozostawiając nieco niezmiksowanej zupy), dodałam mleko, dokładnie wymieszałam i przyprawiłam.

6 komentarzy

  1. wegewegetacja

    mmmmm trochę indyjski deseń, uwielbiam soczewicę. i nie ma to jak rozgrzewająca zupa w zimowe dni 🙂

    18/01/2012 o 9:31 pm

  2. Soczewica mało znany smak w naszych kuchniach, a naprawdę godny polecenia

    10/02/2012 o 11:19 pm

  3. lemonka

    Fanką soczewicy nie jestem, ale w przepisie znalazłam coś, co mnie natchnęło – ten aromatyzowany olej 🙂 Sama też robię swoje (wystarczy zalać olejem rzepakowym to co się chce 😉 tańszy od tego z pestek winogron i bez swojego smaku) i chyba wypróbuję połączenie jałowca i rozmarynu 🙂 Brzmi super.

    04/10/2012 o 12:06 pm

    • Cieszę się, że udało mi się zainspirować 🙂

      04/10/2012 o 1:23 pm

Skomentuj

