szwedzkie köttbullar, albo polskie klopsiki;)

Szwedzkie klopsiki są ponoć ichnią potrawą świąteczną. Nie dziwi mnie to, gdyż są zdecydowanie wyborne, a tego właśnie z pewnością wymagamy od potraw świątecznych:) Przepis na nie wygrzebałam kiedyś na Wikipedii, nie okazał się być szczytem skomplikowania, więc postanowiłam nie zwlekać. Parę drobnych modyfikacji i są:)

szwedzkie klopsiki

500 g mielonego mięsa wołowo-wieprzowego

 1 cebula

3 (lub więcej;)) ząbki czosnku

 1 łyżka musztardy

1 łyżka miodu

1/2 szklanki bułki tartej

 olej rzepakowy do smażenia

sól&pieprz, tymianek, ‚Pikantna Marynata’

Cebulę drobno posiekałam i podsmażyłam na niewielkiej ilości oleju. Do  mielonego mięsa dodałam cebulę, przeciśnięty przez praskę czosnek, bułkę tartą, miód, musztardę i przyprawy. Wszystko razem dokładnie wymieszałam i połączyłam w jednolitą masą.

Z masy uformowałam małe kuleczki i smażyłam je ze wszystkich stron na rumiano na rozgrzanym oleju.

Podałam z sosem grzybowym.

Skomentuj

