różowe ciasteczka świąteczne

No nie jest to typowo świąteczny kolor. Ale te ciasteczka mimo to symbolizują Święta. Dobrych parę lat temu przepis wynalazła moja Mama w jakimś czasopismie. Oczywiście od razu został wykonany i, że tak to kolokwialnie ujmę – przyjął się:)

Domieszka galaretki nadaje nie tylko bajeczny kolor, ale także niepowtarzalny smak owocowej gumy do żucia. Jedzenie tych ciasteczek to naprawdę ciekawe doznanie:)

różowe ciasteczka świąteczne
z galaretką

 400 g mąki pszennej (u mnie tortowa)

 2 galaretki w proszku (u mnie truskawkowe)

 100 g cukru pudru (lub syropu trzcinowego)

łyżeczka proszku do pieczenia

aromat waniliowy

jajko

150 ml łagodnego oleju

2 łyżki śmietany

Najpierw połączyłam w dużym naczyniu ‚mokre’ składniki, a następnie zmieszałam je z ‚suchymi’. Zagniotłam ciasto i odstawiłam na 3o min. do lodówki, żeby stężało.

Zimne ciasto rozwałkowałam na grubość ok. 3 mm, wykrawałam foremkami kształty i piekłam je 10-13 min. w piekarniku nagrzanym do 180 st. C.

Ważne jest, by ciasteczka się za nadto nie przypiekły, gdyż może to okazać się szkodą dla ich koloru. W chwili wyjęcia ich z piekarnika wydają się miękkie i kruche, ale gdy chwilę ‚odstoją’, twardnieją, dlatego trzeba uważać by ich nie przepiec.

Skomentuj

