wigilijna zupa grzybowa

Taka zupa, moim zdaniem, nie ma sobie równych. Własne mlaskanie i mruczenie podczas konsumpcji znacznie utrudnia mi jedzenie, ale co zrobić, skoro nie można inaczej? 😉

Pozostała po moczeniu suszonych grzybów ‚woda’ jest tak przesycona aromatem, że niewiele więcej potrzeba do stworzenia postnej zupy wigilijnej. Najlepszej oczywiście z domowym makaronem:)

wigilijna zupa grzybowa

 500 ml bulionu warzywnego

300 ml ‚wody’ z moczenia suszonych grzybów

 garść suszonych podgrzybków/borowików

10 dkg pieczarek

1 cebula

1 łyżka oleju rzepakowego

sól&pieprz, lubczyk

Na niewielkiej ilości tłuszczy udusiłam namoczone wcześniej, odciśnięte i pokrojone w małe kawałki grzyby, pieczarki i poszatkowaną cebulę. Zalałam bulionem oraz grzybową ‚wodą’. Zagotowałam. Dodałam przyprawy, lubczyk i domowy makaron.

Skomentuj

