perłowe kule

Takie kule, to absolutnie nic specjalnego, ale bardzo często są podstawą mojego obiadu, gdyż uwielbiam kaszę perłową z wszelkimi dodatkami, które komponuję w zależności od stanu zapasów i chrapki. Najczęściej łączę z kaszą cebulę i grzyby, to mój mix idealny. Ale możliwości są nieograniczone:) Tym razem do Wielkiej Dwójki (cebuli i grzybów;)) dołączyły marchew, pietruszka i seler.

kule z kaszy perłowej
(2 porcje)

woreczek kaszy perłowej (lub dowolnej innej)

1 cebula

1 marchew

1 pietruszka

nieduży kawałek selera korzeniowego

garść suszonych grzybów (lub ok. 10 pieczarek)

 łyżeczka oliwy z oliwek

300 ml bulionu warzywnego

 sól&pieprz, tymianek

Kaszę ugotowałam w bulionie.

Grzyby namoczyłam w ciepłej wodzie (przez godzinę), aby napęczniały. Pokroiłam je w drobne kawałki.

Marchew, pietruszkę oraz seler obrałam i pokroiłam drobno (można również zetrzeć na tarce o grubych oczkach), cebulę pokroiłam w piórka. Wszystkie warzywa oraz grzyby poddusiłam na niewielkiej ilości oliwy z dodatkiem przypraw, a gdy były miękkie, dodałam kaszę z odrobiną bulionu i wszystko dokładnie wymieszałam. Pozostało jedynie uformowanie kul i wymyślenie z czym by je tu podać:)


Skomentuj

