kalafiorowo-porowa z kumpiakiem i dorszem

Połączenie dojrzewającego kumpiaku i wędzonego dorsza robi na mnie wrażenie! Żeby podrasować dość delikatny smak kalafiora, zaryzykowałam dodaniem cząbru i muszę przyznać, że eksperyment ten zaliczę do w pełni udanych. Cóż jeszcze można o tej zupinie powiedzieć? Kolor zimowy, rozgrzewa i syci, więc adekwatna do pory roku:)

 zupa kalafiorowo-porowa z kumpiakiem i dorszem oraz nutą cząbru

 300 g kalafiora

biała część pora

cebula

2 ziemniaki

ok. 150 g wędzonego dorsza

ok. 100 g kumpiaku

 ok. 100 g utartego ostrego sera żółtego (u mnie ementaler)

 200 ml bulionu warzywnego

 200 ml mleka

100 ml gęstej śmietany

łyżeczka oleju rzepakowego

 posiekana natka pietruszki

sól & biały pieprz, cząber

 Na łyżce oleju rzepakowego podsmażyłam posiekaną cebulę i por. Zalałam je gorącym bulionem warzywnym, dorzuciłam różyczki kalafiora oraz pokrojone w kostkę ziemniaki i gotowałam do miękkości warzyw.

 Następnie dodałam mleko, śmietanę, przyprawy oraz ser żółty.

 Gdy wszystko się połączyło, dorzuciłam porwane kawałki wędzonego dorsza oraz delikatnie podsmażony na suchej patelni kumpiak i posypałam całość natką pietruszki.

4 Komentarze

  1. Musiałam wygooglować kumpiak, bo nie wiedziałam totalnie o co chodzi 😉 Fajnie, że używasz regionalnych produktów w swojej kuchni. Zupka bardzo w moim guście! http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    09/12/2011 o 11:46 am

    • Miło, że Ci się spodobała moja propozycja 🙂
      Dziękuję za komentarz 🙂

      10/12/2011 o 7:55 pm

  2. Jestem na tak! Jadłam kumpiak i (może tu zaskoczenie) ale dobrej firmy można dostać w Biedronce i kindziuk itd:) Pozdrawiam

    09/12/2011 o 12:41 pm

    • Próbowałam i przyznaję rację 🙂
      Dziękuję za komentarz 🙂

      10/12/2011 o 7:55 pm

Skomentuj

