ryż z cynamonem

To nie tyle przepis, co jedno z najsłodszych i najstarszych wspomnień z dzieciństwa:) Prościej się nie da: ugotowany na dość miękko ryż, kwaśna śmietana, cukier i cynamon. Niczego się nie piecze, niczego się nawet nie miesza! Ale nie da się też pyszniej. Kiedy Matczysko było zagonione, w czasach gdy ja jeszcze z tornistrem na plecach i futerałem ze skrzypcami pod pachą również gnałam z jednej szkoły do drugiej, wtedy właśnie, w najbardziej krytycznych i wymiecionych z czasu momentach pojawiał się ryż z cynamonem! Och, jaka ja wtedy byłam szczęśliwa! I nie straszne mi były żadne trudy i znoje dnia codziennego:) Do dziś pamiętam taki stary pojemniczek na sproszkowany cynamon, po Prababci – jak szedł w ruch, to już wiedziałam, że na stół wjeżdża mój ulubiony obiad czasów dzieciństwa:)

ryż z cynamonem z czasów dzieciństwa

 biały ryż

 kwaśna, gęsta śmietana

 sproszkowany lub utarty cynamon

cukier (brązowy)

 Ugotowany na miękko ryż polewam obficie śmietaną, cukruję, posypuję cynamonem i przenoszę się w czasy dzieciństwa:)

 

6 Komentarzy

  1. U mnie bywał z jabłkami, cukrem, śmietaną i cynamonem. 🙂

    03/12/2011 o 8:34 pm

  2. marta siwek

    Mój Boże,ale się wzruszyłam:to jest też” jedzonko” mojego dzieciństwa robiła mi to ukochana Babcia.Często zaglądam na Twoje strony i lubie jeszcze przepisy lipkowego domku.Zajrzyj tam przy okazji:lipkowy-domek.blogspot.com

    03/12/2011 o 8:48 pm

    • Bardzo dziękuję za miły komentarz 🙂 A Lipkowy Domek znam i lubię 🙂

      03/12/2011 o 9:42 pm

  3. Robię ten ryż bardzo często, nie dość że jest niezwykle smaczny, to jeszcze pożywny i szybki do zrobienia!

    07/12/2011 o 5:27 pm

    • Nie można się nie zgodzić 🙂 No to smacznego 🙂

      07/12/2011 o 10:34 pm

Skomentuj

