curry z soczewicy z sezamem i migdałami

Często jak mnie już na coś napadnie, to nie ma przebacz! Jem to, aż mi zbrzydnie. Teraz moim przekleństwem stała się przyprawa curry. Cokolwiek chcę ugotować, drżąca ręka, bezskutecznie powstrzymywana siłą woli i drugą, równie drżącą ręką, sięga do koszyka z przyprawami i bezbłędnie wyławia z niego mieszankę curry. No niestety, będzie tak, aż samoistnie minie. Ale na razie wszystko, co konsumuję musi zawierać nutę curry:)

 Jak zwykle grzebiąc po spiżarnianych półkach w godzinach mocno popołudniowych w poszukiwaniu jakiegoś smakołyku, natknęłam się na ostatni zakamuflowany na ‚czarną godzinę’ słoiczek soczewicy. Nie zdołał uniknąć swego przeznaczenia – został bez skrupułów przerobiony, a raczej jego zawartość, na wyjątkowo smaczne curry:)

 curry z soczewicy

ok. 200 g soczewicy (u mnie z zalewy)

1 marchew

 1 pietruszka

1 cebula

 1 spory ziemniak

biała część pora

 1 łyżka koncentratu pomidorowego

1 łyżeczka oleju rzepakowego

 ok. 150 ml bulionu warzywnego

1 łyżeczka ziaren sezamu

1 łyżeczka płatków migdałowych

 2 (lub więcej;)) ząbki czosnku

sól, czerwony pieprz, curry, cynamon, gałka muszkatołowa, słodka papryka, płatki chilli

Na niewielkiej ilości oleju podsmażyłam pokrojoną w piórka cebulę, przeciśnięty przez praskę czosnek oraz przyprawy. Dodałam pokrojoną w kostkę marchew, pietruszkę, pora i ziemniaka. Zalałam bulionem i ugotowałam do miękkości. Następnie dołożyłam koncentrat pomidorowy i odsączoną z zalewy soczewicę i znów chwilę gotowałam, a pod sam koniec dorzuciłam ziarno sezamu i płatki migdałowe.

 

4 Komentarze

  1. z migdałami.. zaskakujące.

    28/11/2011 o 9:56 am

    • Przyjemnie chrupało 🙂
      Dziękuję za komentarz.

      28/11/2011 o 11:12 am

  2. Interesujący przepis:) Uwielbiam wszelkie rodzaje curry, na pewno by mi smakowało:)

    28/11/2011 o 5:52 pm

Skomentuj

