krem marchwiowo-kokosowy

Jak już zapewne nieraz tu padło, marchew nie jest moją warzywną faworytką. Ale do dziś zachodzę w głowę co w niej tajemniczego tkwi, że jest głównym składnikiem mojej zdecydowanie najukochańszej (obecnie;)) zupy-krem! Zapewne żadna ludzka siła nie zmusiłaby mnie do skosztowania takiej mikstury, jednak podczas wakacji, w Sopocie, raczyła się taką niejaka Wiewióra. Przyznaję, Wiewióra jest człowiekiem, ale jakoś tak zachwalała tę zupę, że coś mnie w sercu ruszyło i powzięłam postanowienie uwarzenia podobnej w domowych warunkach.

 To, że krem z marchwi mnie oczarował, to jest powiedziane wyjątkowo eufemistycznie! Za tą zupą wprost oszalałam i nie przypuszczałam w najśmielszych umysłowych wariacjach, że jakakolwiek zupa wzbudzi tyle emocji i zawładnie moją duszą bez reszty!

 Kto nie lubi marchewki, to w tej kombinacji polubi! Nie wierzę, że może być inaczej:)

 krem marchwiowo-kokosowy

 6 marchewek

2 ziemniaki

3 cebule

4 (lub więcej;)) ząbków czosnku

ok. 700 ml bulionu warzywnego

200 ml mleczka kokosowego

 1 papryczka chilli (lub suszone płatki chilli)

łyżka oliwy

 sól, czerwony pieprz, szczypta cynamonu i gałki muszkatołowej, mielona papryka słodka

 Cebulę pokroiłam w piórka i zeszkliłam na odrobinie oliwy z dodatkiem przypraw, poszatkowanego chilli i przeciśniętego przez praskę czosnku. Marchew i ziemniaki pokroiłam w kostkę, dorzuciłam do cebuli i zalałam bulionem. Gotowałam do momentu aż warzywa były miękkie, wtedy potraktowałam je blenderem i roztarłam na gładki krem. Na koniec dodałam mleko kokosowe.

 

4 komentarze

  1. Bardzo fajny, prosty i smakowity przepis. Wygląda super, no i ten kolor!

    24/11/2011 o 10:38 am

  2. MiniMa

    Pysznie to wygląda! I jak dla mnie orygunalne połączenie – nie próbowałam nigdy czegoś takiego. Także w weekend postaram się wypróbować 🙂
    A przy okazji – nie wiem czy widziałas konkurs dla blogerów na http://www.dniherbaty.pl?

    01/12/2011 o 9:44 pm

Skomentuj

