lubczykowo-pietruszkowe pesto

Odziedziczyłam spory pęk natki pietruszki. Przetworzyłam go w bardzo zielone coś na kształt pesto. Wyjątkowo smacznie wyszło, zwłaszcza, że dodałam resztę letniego lubczyku. Ostrości nadała czuszka a chrupkości –  płatki migdałowe:)

lubczykowo – pietruszkowe  pesto

pół pęczka natki pietruszki

pół pęczka lubczyku

1 (lub więcej;)) ząbek czosnku

pół strączka ostrej papryczki

2 łyżki płatków migdałowych

100 g tartego parmezanu

oliwa z oliwek

sól & pieprz

Poszatkowaną natkę pietruszki i lubczyk wrzuciłam do moździerza. Dodałam przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i pokrojoną papryczkę. Dosypałam płatki migdałowe i przyprawy. Wszystko razem zmiażdżyłam, dodałam utarty parmezan i oliwę i wymieszałam na grudkowaną masę.

2 komentarze

  1. Maria łukowiec

    Pesto dla mnie to unwersalna i smakowita przyprawa;))
    Twój przepis napesto to poezja smaku, na stałe zagości w moim menu!!!
    Cieplutko pozdrawiam

    22/01/2012 o 11:10 am

    • Bardzo, bardzo mi miło 🙂
      Dziękuję za komentarz i pozdrawiam 🙂

      22/01/2012 o 11:47 am

Skomentuj

