francuskie tarty z figami i brie

Bardzo zacnym dopełnieniem figi jest ser pleśniowy. A jeszcze więcej pozytywnych walorów przydaje jej dodatek salami i cebuli. Jeszcze nuta rozmarynu, aromatyczna oliwa i spód z lekkiego ciasta francuskiego – jak dla mnie rozpusta i niebo w gębie w jednym!

tarta z figami, serem brie,
 salami, cebulą i nutą rozmarynu

ciasto francuskie (ja używam gotowego)

figi

ser pleśniowy (brie)

salami w plastrach

cebula

oliwa (aromatyzowana cząbrem i rozmarynem)

sól, świeżo mielony kolorowy pieprz, rozmaryn

Kawałek ciasta francuskiego rozwałkowałam w kształt koła. Na cieście rozprowadziłam nieco aromatyzowanej oliwy. Następnie położyłam parę plastrów salami, cebulę pokrojoną w piórka, kawałki sera brie oraz figę pokrojoną na części. Wierzch posypałam przyprawami i rozmarynem oraz skropiłam oliwą.

Piekłam około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 200 st. C.

8 Komentarzy

  1. figi są takie kuszące.. uwielbiam

    21/10/2011 o 5:44 pm

    • Nie mogę się nie zgodzić 🙂
      Dziękuję za komentarz 🙂

      23/10/2011 o 11:46 pm

  2. Na rodzimych blogach figowy szał 🙂 I dobrze, bo to wyjątkowe owoce i smaczne w każdej postaci.
    Bardzo ładne zdjęcia.

    24/10/2011 o 11:57 am

    • Trudno postąpić inaczej, skoro sezon w pełni 🙂
      Dziękuję za miły komentarz 🙂

      24/10/2011 o 7:54 pm

  3. Jak tylko dorwę u siebie figi, koniecznie zrobię twoje tarty, pięknie wyglądają, a na dodatek cudowne połączenie smakowe!

    03/11/2011 o 12:24 am

    • Bardzo dziękuję za miłe słowa i polecam jak najbardziej te smaki:)

      03/11/2011 o 12:38 am

  4. Meg B.

    A suszone figi można dać? Czy już nie bardzo?

    03/01/2014 o 8:22 am

Skomentuj

