ziołowe kluski śląskie z sosem myśliwskim

Po udanej próbie makaronowej przyszedł czas na, chyba również udaną, kluskowo-śląską. W moim domu rodzinnym nie jadało się kulek z charakterystyczną dziurką pośrodku – w końcu my nie Śląsk;) Z podobnych bywały raczej kopytka lub też leniwe pierogi. A kluski śląskie chyba po raz pierwszy jadłam już jako zupełnie duża dziewczynka w barze mlecznym. I to właśnie z sosem myśliwskim.

W ubiegłą niedzielę ich temat wyniknął – zupełnie nie wiem jaka była tego geneza – podczas rozmowy z moją ‚Kuzynową’. Wyjawiła mi jak się za kluski zabrać, więc nie zwlekałam, no i są:) Z zielonymi kropkami:)

ziołowe kluski śląskie
(około 15 sztuk)

3 duże ziemniaki

3/4 szklanki mąki ziemniaczanej

1 łyżeczka oliwy

1 łyżeczka soli

pół pęczka posiekanej natki pietruszki

Obrane ziemniaki ugotowałam, rozgniotłam praską i ostudziłam. Dodałam mąkę, oliwę, sól oraz natkę pietruszki i zagniotłam ciasto.

 Z gotowego ciasta formowałam małe kulki, w każdej robiąc u góry wgłębienie.

Gotowałam w osolonym wrzątku przez około 4 minuty od momentu, kiedy kluski wypłynęły na powierzchnię wody.

sos myśliwski

opakowanie pomidorów pelati

2 cebule

ogórek kiszony/konserwowy

100 g suchej kiełbasy

oliwa

sól & pieprz, zioła prowansalskie, natka pietruszki

Cebulę pokroiłam w piórka i poddusiłam na niewielkiej ilości oliwy. Dorzuciłam pomidory pelati, pokrojoną kiełbasę i pokrojony ogórek. Dodałam przyprawy i gotowałam do momentu, gdy sos się zredukował i nabrał odpowiedniej konsystencji. Na koniec posypałam sos natką pietruszki.

6 responses

  1. Piękne i pyszne! Jeden z najlepszych wynalazków jakie świat widział, a z sosem to już w ogóle 🙂 Zazdroszczę obiadu :))

    20/10/2011 o 3:32 pm

    • Zgadzam się, że miał łeb ten, co wymyślił kluski śląskie 😉
      Dziękuję za miłe słowa 🙂

      20/10/2011 o 4:35 pm

  2. http://mowia-weki.blogspot.com/2010/12/may-malutki-sponton.html Moję tańczą:D Fajne są, proste, ładne i „bez brudzenia” (tak, jak w przypadku kopytek) Pozdrawiam:) skąd nazwa bloga?:D

    02/11/2011 o 3:21 pm

    • Dziękuję za komentarz 🙂
      Twoje też są super, obadałam w linku 🙂
      A nazwa pochodzi od umiłowania bladej skóry z rumieńcami 😉

      02/11/2011 o 4:17 pm

  3. Urocze te kluseczki. Właśnie naszedł mnie apetyt na takie i chyba je zrobię w najbliższym czasie. Wyglądają pięknie! Małe arcydzieła!

    07/11/2011 o 6:46 pm

Skomentuj

