domowe pappardelle z podgrzybkami

Teraz, w jesieni często mnie tak wieczorem najdzie, żeby zjeść coś pysznego, domowego i ciepłego. A wieczór, to moja ulubiona pora na gotowanie. Przypomniawszy sobie, że od dawna nosiłam się z zamiarem zrobienia makaronu, stwierdziłam, że to jest właśnie ta chwila, kiedy przejdę od zamiarów do czynów. I tak stałam się dozgonną wielbicielką swojego własnego wyrobu, który może nieco szumnie i na wyrost nazywam makaronem, ale jak mówi stare porzekadło: każdy ma taki makaron, na jaki sobie zasłużył;) A miłość moja stała się jeszcze bardziej żywa i gorejąca, gdy ów makaron spożyłam ze świeżymi podgrzybkami zaprawionymi kwaśną śmietaną…

domowe pappardelle
(ilość składników zależnie od preferencji) 

mąka pszenna (u mnie pół na pół razowa i zwykła)

woda

jajko

odrobina oliwy

sól, kurkuma

 Z mąki, wody, jajka, oliwy, soli i kurkumy zagniotłam ciasto. Ilość składników dobrałam tak, by ciasto było sprężyste, ale nie za miękkie. Gotowe ciasto rozwałkowałam cienko, posypałam mąką, zwinęłam w rulon i pokroiłam na dość grube paski, które po rozwinięciu posypałam mąką ponownie, by zabezpieczyć je przed sklejeniem się. Makaron należałoby podsuszyć, ja jednak z braku cierpliwości ugotowałam mój od razu w dużej ilości osolonej wody (ok. 5 minut).

sos z podgrzybków

40 dkg podgrzybków

3 cebule

200 ml kwaśnej śmietany

oliwa

sól, pieprz, rozmaryn, cząber

Cebulę pokroiłam w piórka, oczyszczone grzyby w plastry i razem dusiłam na niewielkiej ilości oliwy, dodając nieco wody. Na koniec sos przyprawiłam i zabieliłam kwaśną śmietaną. Z domowym pappardelle – wyborne!

2 Komentarze

  1. o matko wygląda przepysznie :OOO ja teraz siedzę w knajpie i szamię zupę gulaszową, ale się chyba nie umywa :OO w ogóle chodze po blogach i szukam informacji o herbatach, mało o tym piszecie kulinarne blogereczki 😦 a ja jestem herbaciarą i teraz jest konkurs na stronie Dni Herbaty dilmah, trzeba napisać jakiś przepis a można wygrać udział w warsztatach herbacianych 🙂 może tak by się zwiększyła świadomość ludzi o właściwościach herbaty… ech. no nic. jakby ktoś był zainteresowany, to konkurs jest tu: http://www.dniherbaty.pl, zakładka herbata do smaku 🙂

    19/10/2011 o 2:01 pm

Skomentuj

