curry z dyni i ziemniaków

Ta jesień kroi moją duszę na kawałki i, jak pisze mój Tata, przenika do wnętrza skórą, jak przez gazę rozlewając się po trzewiach słodką goryczą. Z każdym złotym i tańczącym na wietrze liściem coraz intensywniej. Z każdym płożącym się promieniem słońca rani coraz dotkliwiej. Jest zupełnie uzależniająca. Trudno żyć bez szelestu deptanych liści i zapachu jesiennego wiatru. Tyle wspomnień. I znów wszystko jest jak tamtym razem.

Tyle metafizyki jest w tej jesieni, a w codzienności dynie, grzyby, owoce i ciepła, jesienna strawa. Grzejąca od wewnątrz, kiedy promienie słońca powoli stają się zimne. I dużo przypraw, na poprawę nastroju.

curry z dyni i ziemniaków

20 dkg miąższu dyni

4 duże ziemniaki

2 żółte cebule

4 (lub więcej;)) ząbki czosnku

pół łyżeczki harissy

łyżeczka wiórków kokosowych

łyżka oleju (u mnie z pestek winogron
aromatyzowanego jałowcem i rozmarynem)

nieco wody
lub bulionu warzywnego

przyprawy: curry, sól, kolorowy pieprz, pieprz cytrynowy, zielona czubryca, tymianek,
cynamon, gałka muszkatołowa, rozmaryn, czerwona ostra
i słodka papryka, imbir, płatki chilli, suszona natka pietruszki

Rozgrzałam na patelni olej i wrzuciłam do niego przyprawy, by wydobyć ich aromat.

Miąższ dyni i obrane ziemniaki pokroiłam w kostkę. Cebulę w piórka, czosnek rozgniotłam w prasce. Wrzuciłam warzywa do rozgrzanego oleju z przyprawami i podsmażyłam. Następnie zalałam niewielką ilością bulionu (tak, by przykrył warzywa), dodałam harissę i wiórki kokosowe. Przykryłam pokrywką i dusiłam, aż warzywa zmiękły (ok. 20 min.). Na  koniec posypałam suszoną natką pietruszki.

4 Komentarze

  1. Tajemniczy Pan X

    Już czuję ten zapach 🙂

    05/10/2011 o 10:58 pm

    • Może faktycznie niedługo poczujesz, jak Ci takie zgotuję 😉

      06/10/2011 o 11:40 am

  2. akatka

    Robię dziś! 😀
    Wygląda wspaniale!

    14/10/2011 o 9:41 am

Skomentuj

